۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۷۶۲۱۸
مدرس حوزه مطرح کرد؛

تقید به باید و نبایدهای دینی در رمضان بهداشت روانی فرد را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه ماکو با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: در ماه رمضان افراد با تقید به باید و نباید های دینی به حفظ بهداشت روانی خود و جامعه کمک می کنند.
تقید به باید و نبایدهای دینی در رمضان بهداشت روانی فرد را تضمین می کند

حجت الاسلام سیامک جعفرزاده، مدرس حوه علمیه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که بحث سلامت معنوی و روانی یکی از مفاهیم کلی در حوزه سلامت است، اظهار داشت: خداوند در آیات متعدد قرآن به مولفه های کلی تامین و حفظ بهداشت روانی با تقید به باید و نبایدهای دینی اشاره داشته است.


وی با بیان این که خداوند در قرآن کریم بهشت را جای انسان هایی با قلب سالم و مطمئن معرفی کرده است، افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت طلایی و یک توفیق اجباری برای فرد ایجاد می کند تا با دوری از حرام ها و ترک گناه زمینه را برای افزایش سلامت معنوی خود فراهم سازد.


این مدرس حوزوی در ادامه به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد که فرمود" صاحب قلب سلیم کسی است که خدای متعال را ملاقات کرده و در دلش جز خدا کس دیگری نیست ".

 

وی ادامه داد: قلبی که جای شرک و کفر باشد قلب سالمی نیست و یکی از مهم ترین شاخص های سلامت روانی و معنوی ایمان و باور قبلی به یگانگی و وحدانیت خداوند متعال است.


به گفته این مدرس حوزوی، همه اعمال و رفتارهای انسان برگرفته از باور اوست و اگر ما با یقین به باور وجود خداوند، ایمان به آخرت و نجات بخش بودن دستورات الهی پی ببریم می توانیم به شاخص های عملی سلامت معنوی نزدیک شویم.


حجت الاسلام جعفرزاده گفت: ماه مبارک رمضان فرصت برگشت به فطرت الهی است و حقیقت انسان روح مجرد آن است و شرافت و عزت روح که بعد جسمانی فرد را به تعالی می رساند بدون شک در گروی تقویت روح انسانی است.


مدرس حوزه علمیه ماکو، با بیان این که وقتی سلامت روحی و روانی انسان تامین می شود فرد به حقیقت اصلی خود بیشتر نزدیک می شود، اضافه کرد: یکی از صفات انسان هایی که قلب سالم ومطمئن دارند راضی و مرضی بودن است چراکه دل این انسان ها تنها با ذکر یاد و نام خداوند است که آرام می گیرد./936/ت303/ب

ارسال نظرات