۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۷۶۲۵۸
یکی از فعالان بحرینی:

انقلاب بحرین با الگوبرداری از انقلاب ایران به سوی پیروزی پیش می‎رود

خبرگزاری رسا ـ یکی از زندانیان سابق انقلاب بحرین با تشکر و تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از انقلاب بحرین عنوان کرد: انقلاب بحرین با الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران می‌تواند تهدیدها را پشت سر گذاشته و آینده کشور را تغیر دهد.
بحرين
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالغنی خنجر از زندانیان زندان‌های آل خلیفه که ماه ها در حبس بود در نشست انقلاب بحرین که در چهارمین دوره آموزشی اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار شد، با اشاره به جنبش‌های ملت بحرین که در دو دهه اخیر برگزار شد، گفت: بحرین بیش از سه دهه شاهد تجاوزها و ظلم‌های آل خلیفه بوده است؛ خاندانی که سال‌هاست بحرین را بدون قانون اساسی و با دیکتاتوری تمام اداره می‌کند.
 
وی افزود: یکی از اتهاماتی که آل خلیفه همواره به بخش عظیمی از ملت بحرین وارد می‌کرد وابستگی به ایران است و از آن به عنوان اهرمی برای فشار علیه شیعیان استفاده می‌کند.
 
این فعال انقلابی بحرینی تصریح کرد:  آل خلیفه که از جمعیت حداکثری تشیع احساس خطر کرده بود اهل سنت بسیاری را از سایر کشورها به بحرین آورد و به آنان شناسنامه بحرینی اعطا کرد تا به گونه‌ای بین اهل سنت و شیعیان در این کشور توازن ایجاد کند. رژیم بحرین همچنین بیشتر این افراد را در قالب ارتش و نیروهای انتظامی به کار گرفت و شیعیان را از رسیدن به پست‌های نظامی منع کرد.
 
عبدالغنی خنجر با تاکید بر اینکه آل خلیفه در طول تاریخ بارها به وعده‌های اصلاحاتی خود پشت کرده است، ادامه داد: باوجود اینکه شیعیان در جامعه اکثریت هستند اما آل‌خلیفه ساز و کاری را ترتیب داده است که پارلمان در کنترل اقلیت باشد تا قانونی درباره حمایت از شیعیان وضع نشود.
 
وی اظهار داشت: گرچه امروز از تنش‌های ابتدای انقلاب بحرین کمی کاسته شده است اما مناطق بحرین روزانه شاهد راهپیمایی‌ها و تظاهرات خودجوش مردمی است که گرمای انقلاب را در سینه خود روشن نگه داشته‌اند.
 
این فعال بحرینی با اشاره به نقش بسزای آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین بیان داشت: شیخ عیسی قاسم، رهبری انقلاب بحرین را به عهده گرفته و به راهبری جنبش مردمی در این کشور مشغول است.
 
عبدالغنی خنجر تاکید کرد که آیت الله عیسی قاسم همواره تصمیم‌گیری را به عهده مردم گذاشته و تصریح کرده است که خود مردم باید مسیرشان را مشخص کنند.
 
وی برآیند خود از آینده انقلاب بحرین را مثبت خواند و گفت: روی کار آمدن شیعیان در بحرین برای ایجاد حکومت بسیار دشوار است اما غیر ممکن نیست؛ همانگونه که انقلاب اسلامی ایران با تهدیدهایی رو به رو بود انقلاب بحرین نیز تهدیدهای عربستان سعودی و آمریکا را به دنبال خود می بیند اما ملت از این توانایی برخوردار است که تهدیدها را پشت سر گذاشته و آینده روشنی را برای خود ترسیم کند.
 
زندانی سابق زندان‌های آل خلیفه با تمجید از حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از انقلاب بحرین خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ای ایران در حمایت و پوشش انقلاب بحرین و نقش دیپلماتیک این کشور به واسطه مطرح کردن انقلاب بحرین در محافل بین المللی ستودنی است و کمک شایان به انقلاب کرده است.
 
وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای نیز توجه ویژه‌ای به انقلاب بحرین دارند و همواره در سخنان خود با اشاره به این انقلاب، خواستار تحقق مطالبات مردم بحرین هستند.
 
عبدالغنی خنجر در پایان هرگونه دخالت نظامی از سوی حزب الله لبنان در بحرین را کذب محض دانست و تاکید کرد: حزب الله تنها به وسیله شبکه المنار به حمایت از انقلاب بحرین می‌پردازد و هیچ اعتقادی به گزینه نظامی در این کشور ندارد./983/ب201/د
ارسال نظرات