۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۷۶۲۸۲

تأکید مقامات دینی فلسطین بر عدم استفاده از مسجد الاقصی جهت مداخله در امور مصر

خبرگزاری رسا ـ علما و مسؤولان دینی مسلمان و مسیحی فلسطین بر لزوم جلوگیری از سوء استفاده از مسجد الاقصی و سایر اماکن مقدس برای دخالت در امور داخلی مصر تأکید کردند.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل القدس العربی، علما و شخصیت های اسلامی و مسیحی فلسطین بر لزوم دور ماندن مسجد الاقصی و همه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی از نزاع های حزبی و درگیری داخلی کشورهای عربی تأکید کردند.

 

آنان با اشاره به اینکه قدس و اماکن مقدس باید عامل وحدت امت اسلامی و عربی باشند، عدم کشیده شدن درگیری های کشورهای عربی به این اماکن مقدس را خواستار شدند.

 

عدنان الحسینی، وزیر امور قدس در این باره گفت: ده ها هزار تن از نمازگزاران جمعه که از مناطق مختلف به مسجد الاقصی آمده بودند از برافراشتن عکس محمد مرسی، رییس جمهور معزول مصر در این مسجد خودداری کردند.

 

وی افزود: خیل شرکت کنندگان در این مراسم تنها حامل یک پیام بودند و آن نیز مقاومت در برابر اشغالگری و باقی ماندن ملت فلسطین در این سرزمین است.

 

محمود الهباش، وزیر اوقاف فلسطین نیز تصریح کرد: اقدام برخی افراد برای درگیر ساختن ملت فلسطین در اوضاع داخلی مصر، روز جمعه با شکست مواجه شد. این اقدام با مخالفت شدید مسؤولان فلسطینی مواجه می شود.

 

در همین چارچوب، عیسی مصلح، سخنگوی رسمی کلیسای ارتدوکس بیت المقدس با سوء استفاده از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در نزاع های داخلی کشورهای عربی به شدت مخالفت کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات