۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۷۶۵۱۵
سی ان ان:

مسلمانان از آمریکا متنفرند

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری سی ان ان، در گزارشی با تاکید بر تنفر مسلمانان و به ویژه مردم خاورمیانه از آمریکا، به تشریح دلایل آن پرداخت.
مسلمانان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری سی ان ان در گزارشی با اشاره به نفرت مسلمانان از آمریکا نوشت: مخدوش شدن وجهه آمریکا در مصر این روزها منعکس کننده نوعی عصبانیت کل مردم خاورمیانه از آمریکاست و عمق این عصبانیت را نشان می دهد. آمریکا دلیل اصلی هرج و مرج در خاورمیانه نیست؛ اما بخش عمده ای از این مشکلات است. بعضی از مسلمانان در کشورهای مختلف آمریکا را مورد انتقاد قرار می دهند؛ زیرا ارزش های غربی را قبول ندارند. عده ای دیگر هم دست توطئه امریکا را همه جا می بینند که زندگی، استقلال، غرور و اعتبار اعراب و مسلمانان را از بین می برد.
 

این پایگاه افزود: اما اگر این بخشی نگری ها را کنار بگذاریم به این نتیجه می رسیم که میلیون ها مسلمان و عرب از آمریکا متنفر هستند و دلیل آن اقدامات و سیاست های آمریکاست. از آنجا که این افراد به زودی عقیده خود را تغییر نمی دهند این احتمال وجود دارد که امریکا هر روز بیشتر نزد افکار عمومی خاورمیانه اعتبار خود را از دست بدهد.
 

سی ان ان تأکید کرد: آمریکا برای تغییر این مسیر ابتدا باید اذهان مردم در خاورمیانه را به دست آورد و به شناخت آنها از منافع شخصی خود نزدیک شود تا بعد از آن از نفرت مردم خاورمیانه از آمریکا کاهش یابد. این امر مستلزم تعدیل قابل توجه در سیاست های آمریکاست. آمریکا باید در برابر اسرائیل و سیاست شهرک سازی هایش؛ همچنین تدابیری مانند توقیف زمین و درآمدهای مالیات در کرانه باختری موضع سخت گیرانه تری اتخاذ کند. واشنگتن باید در مورد مساله فلسطینیان موضع عادلانه تری اتخاذ کرده و از قطعنامه های منطقی سازمان ملل متحد حمایت کند، همچنین در مذاکرات به نحوی موضع گیری کند که توازن منصفانه بین دو طرف رعایت شود به جای اینکه وقعیت را از پشت شیشه عینک اسرائیل ببیند.
 

این پایگاه ادامه داد: آمریکا باید در مورد مسائل حقوق بشر در جوامع عرب به درستی موضع گیری کند و در برابر شاهان عرب بایستد با آنکه نمی خواهد متحدان محافظه کار خود را عصبانی کند. مردم منافع خود را می شناسند و اگرآمریکا بخواهد اعتبار خود را بهبود بخشد، باید توازن بهتری بین مسائل مطرح خود و جوامع عرب بیابد.
 

پایگاه سی ان ان اظهار داشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، برای پیشبرد روند صلح فلسطین و اسرائیل به اردن نزدیک می شود، اوایل سال جاری نیز آمریکا در قراردادی به ارزش چندین میلیارد دلار تسلیحات فراوانی به عربستان و امارات متحده عربی فروخت. انتظار افکار عمومی از آمریکا در جهان بالاست و واشنگتن معمولا باعث افزایش سطح فعلی این انتظارات در خاورمیانه نیز می شود. اوباما با وعده نگاهی جدید به خاورمیانه به قدرت رسید، تعامل بیشتر، نزدیکی بیشتر با اسلام و سیاست فعالانه برای حل مساله فلسطین و اسرائیل.
 

در پایان این گزارش آمده است: اما باید به این واقعیت اذعان کرد که این تغییر روند تنها به تدابیر و عملکردهای سخت گیرانه تر آمریکا در خاورمیانه، افزایش حملات هواپیماهای بدون سرنشین، تشدید تحریم ها علیه ایران و بن بست قطعی در مورد صلح خاورمیانه و در نهایت تنفر بیشتر از آمریکا منجر شده است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات