۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۵۶۴
پایگاه خبری دیفنس:

ایران در عرصه‎های علمی دستاوردهای بزرگی داشته است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری یونانی زبان دیفنس نوشت : جمهوری اسلامی ایران در عرصه‎های مختلف علمی از جمله در حوزه بهداشت، درمان و تولید دارو پیشرفت‎های بزرگی داشته است.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری یونانی زبان دیفنس در گزارشی با عنوان ایران فقط سلاح تولید نمی کند، نوشت: در این اواخر وقتی از ایران گزارش و خبری منتشر می شود فقط در مورد دست آوردهای نظامی این کشور است درحالی که محققان ایرانی در زمینه های فراوان دیگری تلاش های خوبی انجام داده اند و دستاورد های قابل توجه ای داشتند.

 

این سامانه خبری یونانی همچنین می نویسد: ایران برای بالا بردن توانایی بازدارندگی و بر اساس استراتژی دفاعی اقدام به تولید سلاح های مورد نیاز نیروهای مسلح خود می کند ولی اندیشمندان ایرانی در زمینه های دیگری نیز مشغول فعالیت وتلاش هستند.

 

این سامانه در ادامه گزارش برای نمونه تصریح کرد: محققان و اندیشمندان ایرانی توانستند 12 داروی ضد سرطان را در کشور خود تولید کنند.

 

دیفنس افزود: دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران درمراسم رونمایی از 12 دارو جدیدی که از سوی محققان ایرانی در کشور تولید شده ، حضور یافت. وی ضمن تشویق محققان به تولیدات علمی بیشتر در کشور و قدردانی ازتلاش اندیشمندان ،گفته است، واکسن ضد سرما خوردگی که تا کنون تولید آن در اختیار شش کشور جهان بوده، هم اکنون با همت و تلاش محققان و اندیشمندان ایرانی، در کشور تولید می شود.
 

دیفنس نوشت: وزیر بهداشت و درمان ایران که در مراسم رونمایی از تولیدات این 12 داروی ضد سرطان نیزحضورداشت، گفت که ما سالانه 80 میلیون دلار برای وارد کردن این داروها هزینه می کردیم ،درحالی که هزینه تولید این داروها در کشور 800 هزار دلار بیشتر نمی باشد./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات