۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۷۶۶۱۴
مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری:

موانع رشد انسان‌ها با روزه‌داری برداشته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمانی نکند.
حجت الاسلام احمدي ، مدير حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، درباره فضیلت‌های ماه مبارک رمضان ابراز داشت: خداوند تعالی با گناهکاران؛ با آن که نافرمانی کرده به بردباری و ملایمت رفتار می‌کند و به کسی که در حق خود از طریق گناه ستم می کند، مهلت می‌دهد و با مدارا کردن آنها را درجهت توبه و بازگشت فرصت می‌دهد، پس ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما مؤمنان روی آورده است بنابراین با هوشیاری کامل از این ماه بهره مناسب باید برد.

 

حجت‌الاسلام احمدی افزود: در فضای ملکوتی روح قدسی حضرت وی بودن و در سعادت ابدی روح و روان خویش، تجربه گرفتن عاقبت به‌خیری بندگان را همراه دارد چرا که نفس مؤمنان در این ماه در برابر خداوند تعالی تسبیح و خوابیدن مؤمنان عبادت است.

 

وی با بیان این که خداوند وعده داده که در این ماه دعاهای مؤمنان اجابت می‌شود، تصریح کرد: رمضان نام یکی از ماه‌های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است.

 

امام جمعه فرخشهر ادامه داد: روزه‌داری در چند روز معدود از ماه‌های سال است، ماهی که قرآن برای راهنمایی مردم و نشانه‌های هدایت و فرق میان حق و باطل، در آن نازل شده است، پس آن کس که در ماه رمضان در وطن باشد، لازم است روزه بدارد و آن کس که بیمار یا در سفر است، روزهای دیگری را به جای آن روزه بگیرد چرا که خداوند راحتی مؤمنان را می‌خواهد، نه زحمت آنان را و هدف این است که این روزها تکمیل شود و خدا را بر این که شما را هدایت کرده، بزرگ بشمارید.

 

وی متذکر شد: انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بعد معنوی و روحی است و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‌های ویژه‌ای را نیاز دارند، یکی از برنامه‌ها برای تقویت و رشد بعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است؛ یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمانی نکند بنابراین یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است، روزه‌داری است.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان این که این ماه به ما می‌آموزد که در آن آزادی و آزادگی و کرامت، بار دیگر برای تحقق یافتن در جامعه‌های بشری فرصت ظهور مجدد ‌یابند، افزود: انسان روزه‌دار در هنگام گرسنگی و تشنگی، فقرا و بینوایان را یاد می‌کند و در نتیجه به کمک آنها می‌شتابد.

 

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ماه مبارک رمضان باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعی، عبادت، شب زنده‌داری، فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد.

 

امام جمعه فرخشهر ادامه داد: باید در این ماه به گونه‌ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی بماند و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد./9457/ت302/ب

ارسال نظرات