۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۷۶۶۳۸
امام جمعه مسجد مرکزی سیرالئون:

تقوا محصول روزه است

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون به بررسی برخی از اعمال و صفات روحی و جسمی که روزه را تهدید می کنند، پرداخت .
ماه رمضان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رضا قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران و امام جمعه مسجد مرکزی فریتاون در سیرالئون به "بررسی آسیب ها، تهدیدها و عوامل کاهنده ارزش روزه موفقیت آمیز" پرداخت .

 

وی ضمن اشاره به آیات و روایات مخصوص ماه مبارک رمضان و با عنایت به جایگاه روزه در بین سایر عبادات گفت: روزه که محصول آن تقوا است یکی از قوی ترین و سریع ترین احکام انسان ساز اسلام به منظور بدست آوردن آنچنان ایمانی که بتواند موانع سر راه خدا جویی وانسان بودن را بر دارد .

 

رایزن فرهنگی ایران خاطرنشان ساخت: تکبر اولین معصیتى است که در برابر خدا صورت گرفته و سرچشمه و ریشه کفر بوده ، آن است که انسان دیگران را به حساب نیاورده و موارد ارزش‌هاى آن ها را نادیده بگیرد.

 

قزلسفلی با اشاره به اینکه روزه گرفتن نشانه تسلیم انسان در برابر خداوند متعال است، افزود:از آنجا که این عبادت با سختی و مشقت بیشتری همراه است به شدت از جانب صفت رذیله عجب در معرض خطر قرار دارد. 
 
 

وی در ادامه با بیان اینکه " غیبت " در آسیب رساندن به روزه نقش ویژه ای داشته و موجب بطلان معنوی روزه و بی خاصیت شدن آن می شود گفت: در قرآن مجید به صراحت از غیبت نهی شده و از آن به منزله خوردن گوشت برادر مرده خود یاد کرده است.


رایزن فرهنگی ایران با بیان اینکه روزه ظاهرى همان خوددارى ارادى از خوردن و آشامیدن است گفت:روزه نفس که هدف ماه مبارک رمضان است خوددارى حواس پنجگانه از افعال ناستوده، افکار ناپسند و دوری دل از نیت هاى پلید است./994/ب102/د

ارسال نظرات