۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۷۶۶۴۳

افتتاح پنجمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن در کابل

خبرگزاری رسا ـ پنجمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن از ششم ماه مبارک رمضان به مدت 10 روز در مسجد الزهرا(س) غرب کابل افتتاح شد.
بهار قرآن کريم در کابل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  به مناسبت ماه مبارک رمضان پنجمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن در دو بخش، با اشتراک شورای عالی قرآنی افغانستان، دارالقرآن های کابل، ناشران و هنرمندان قرآنی به مدت 10 روز و با حضور جمعی از علما، شخصیت های سیاسی و فرهنگی در مسجد الزهرا(س) غرب کابل افتتاح شد.

 

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و سپس گروه سرود جامعه القرآن کابل سرود شان در مورد ماه مبارک رمضان و نزول قرآن کریم را اجرا کردند.

 

در ادامه حجت الاسلام حسن زاده مسؤول ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن ضمن خیر مقدم به مهمانان سخنانی را در مورد ماه مبارک رمضان و نزول قرآن کریم در این ماه ایراد کرد.

 

سپس ناصرجهانشاهی رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری پنجمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن سخنانی را در مورد فلسفه نازل شدن قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بیان کرده و گفت: تقارن نزول قرآن کریم با ماه مبارک رمضان می تواند نشانه ای باشد تا انسان با خود سازی خویش پیام الهی را با گوش جان درک نماید و مسیر سعادت دنیوی و اخروی خویش را فراهم کند.

 

وی همچنین راه نجات امت اسلامی از مشکلات پیش رو را تمسک به قرآن عزیز بیان داشته و تصریح کردند ملت های مسلمان با وحدت و برادری و عمل به فرامین نجات بخش خداوند مندرج در قرآن عظیم الشان می توانند به کمال دنیوی و اقتدار معنوی دست یابند.

 

دراین مراسم پیام آیت الله محسنی رییس شورای علمای شیعه افغانستان از سوی حجت الاسلام و المسلمین آقای فاضل حسینی قرائت شد.

 

گفتنی است در این نمایشگاه ناشران و هنرمندان ایرانی در قالب سه غرفه محصولات قرآنی خویش را به نمایش گذاشته اند./994/ب102/د

ارسال نظرات