۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۷۶۶۹۲
همزمان با ماه رمضان صورت گرفت؛

اهدای طلا از سوی بانوان خوزستانی جهت تکمیل حرم امام علی

خبرگزاری رسا ـ تعدای از بانوان خیر خوزستانی همزمان با ماه مبارک رمضان طلاهای خود را جهت تکمیل حرم امام علی(ع) و بازسازی حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) اهدا کردند.
حجت الاسلام سيد محمود موسوي

حجت الاسلام سید محمود موسوی، رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از اهدای طلا از سوی تعدادی از بانوان خیر خوزستان در جهت بازسازی ایوان طلای حرم حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان خیر خوزستانی از شهرستان های اهواز، سوسنگرد، ماهشهر و آبادان با مراجعه به ستاد‌های بازسازی عتبات عالیات، طلا‌ها و زیورآلات خود را برای بازسازی ایوان طلای حرم علوی هدیه دادند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که وزن طلاهای اهدایی 59 گرم است، اظهار داشت: این طلاها شامل انگشتر، گوشواره و النگو است.

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اهدا دو حلقه گوشواره طلا از سوی بانوی خیر اهوازی جهت بازسازی حرم حضرت امام هادی (ع) و حضرت امام حسن عسکری (ع) در سامرا گفت: این بانوی اهوازی هفته گذشته با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان این گوشواره ها را اهدا کرد.

وی با بیان این که ارزش هر خشت طلا جهت بازسازی ایوان طلای حرم امیرالمؤمنین 10 ملییون ریال است، تصریح کرد: طلاهای اهدایی پس از ذوب در طلاکاری خشت‌های ایوان حرم امیرالمؤمنین(ع) به کار برده خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی وظیفه ستاد عتبات عالیات را بازسازی و مرمت حرم ائمه معصومین عنوان کرد و گفت: طلاکاری ایوان حرم امیرالمؤمنین توفیقی است که نصیب مردم خوزستان شده است.

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان در پایان سخنان خود اهدا طلای از سوی بانوان را نشان دهنده علاقه آن ها به اهل بیت دانست و گفت: افزون بر ساخت ایوان طلای حرم حضرت علی(ع)، صحن حضرت زهرا(س) نیز برای استفاده زائران در حرم امام علی(ع) ساخته خواهد شد./9464/ت303/ب

ارسال نظرات