۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۷۶۸۲۵
نماینده پارلمان لبنان:

حزب الله معتدل‌ترین گروه سیاسی لبنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان با تاکید بر لزوم مقابله با پدیده تکفیر و تندروی خاطرنشان کرد: حزب الله از معتدل‌ترین گروه‌های سیاسی لبنان است.
علي فياض، نماينده پارلمان لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، علی فیاض، نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون الوفاء للمقاومه در مراسم افطاری که شب گذشته در منطقه البقاع لبنان برگزار شد، تصریح کرد که نباید با پدیده تکفیر و تندروی مقابله مذهبی صورت پذیرد چرا که مواجهه مذهبی با این پدیده شوم به معنای کشیده شدن به متن فتنه است.
 
وی افزود: افراد معتدل مذاهب و ادیان مختلف باید گرد هم جمع شده و به مواجهه با این پدیده خطرناک بپردازند.
 
این نماینده پارلمان لبنان با تاکید بر لزوم تعاون ملی و اسلامی همه طرف‌ها در لبنان برای مقابله با تکفیر و تندروی اظهار داشت: باید با تلاش‌های تفرقه انگیز تکفیری‌ها که درصدد تبدیل امت اسلامی به مجموعه‌های کوچک هستند به صورت جدی مقابله شود.
 

فیاض، نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان را از جمله معتدل ترین گروه‌های کشور خواند و گفت: سیره سیاسی مقاومت اسلامی لبنان همواره مبتنی بر اعتدل و مواجهه با تندروی بوده است.
 

وی با اشاره به روابط استراتژیک حزب الله و جریان آزاد ملی لبنان، افزود: حزب الله همواره به دنبال گسترش این ارتباط و حفظ آن بوده است.
 
فیاض به انتقاد از عملکرد جریان 14 مارس پرداخت و عنوان کرد: جریان 14 مارس هرگز به دنبال تشکیل حکومت در آینده نزدیک نیست که یکی از بزرگترین عوامل آن نیز توصیه‌های برخی کشورهای خارجی به این جریان است.

 
این عضو فراکسیون الوفاء للمقاومه ادامه داد: شرایط بغرنج کنونی لبنان و افزایش حضور گروه‌های تروریستی در این کشور ما را بر آن می‌دارد که هرچه زودتر حکومتی کارآمد تشکیل دهیم./983/ب902/د
ارسال نظرات