۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۷۶۸۴۴

مراسم سالیانه «روز انسانیت» در مرکز اسلامی آمریکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالیانه "روز انسانیت" با حضور مسلمانان و غیرمسلمانان در مرکز اسلامی پیتسبورگ آمریکا برگزار شد.
برگزاري مراسم روز انسانيت در پيتسبورگ آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، مراسم سالیانه "روز انسانیت" با هدف نشان دادن حمایت اسلام از عدالت، مهربانی و سخاوت و تاکید بر درک متقابل میان فرهنگ های مختلف درمرکز اسلامی پیتسبورگ آمریکا برگزار شد.


این مراسم که سابقه برگزاری آن به بیش از 10 سال گذشته باز می گردد در بزرگترین مسجد پیتسبورگ برگزار شده و مسلمانان و غیرمسلمانان بسیاری در آن شرکت داشتند.


شیخ عاطف محجوب، مدیر امور مذهبی مرکز اسلامی پیتسبورگ در این ارتباط می گوید: رمضان ماه فکر کردن به دیگران است.


احسان بگبی، استاد مطالعات علوم اسلامی در دانشگاه کنتاکی که در این مراسم شرکت کرده نیز اعتقاد دارد: رمضان ماهی است که باید دو نکته را به خودمان یادآوری کنیم: اول این که همه ما انسان هستیم و دوم این که مهربانی باید پایه و اساس زندگی ما باشد.

در این مراسم جوایزی نیز به افرادی که در جهت گسترش عدالت و مهربانی در جامعه تلاش کرده اند اهدا شد.


شیلا واهرهافتیگ از فعالان اجتماعی آمریکا که بیش از یک دهه در بیان خطرات اسلام هراسی سخنرانی کرده و مردم آمریکا را با هزینه های انسانی جنگ های آمریکا در عراق و آمریکا آشنا کرده است یکی از دریافت کنندگان جایزه سالیانه مرکز اسلامی پیتسبورگ بود.


وی پس از دریافت این جایزه بر لزوم مبارزه با احساسات ضد اسلامی در آمریکا تاکید کرده و خاطرنشان ساخت که خوشبختانه اسلام هراسی در پیتسبورگ در مقایسه با سایر شهرهای آمریکا هیچ جایگاهی ندارد./990/ب902/د

ارسال نظرات