۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۷۶۹۶۴
با حضور قاریان مصری؛

محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه خوزستان، اظهار داشت: نخستین محفل انس با قرآن از روز بیست و نهم تیرماه جاری در اهواز کلید خواهد خورد که با توجه به تجربه های سال قبل پیش بینی می کنیم استقبال خوبی از این محافل از سوی مردم صورت پذیرد.
حجت الاسلام هادي شفيعي زاده، معاون فرهنگي اداره اوقاف و امور خيريه خوزستان

حجت الاسلام هادی شفیعی زاده، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته مصری بقاع متبرکه خوزستان برگزار می شود.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان این که نخستین محفل انس با قرآن از روز بیست و نهم تیرماه جاری در اهواز کلید خواهد خورد، ابراز داشت: ماه مبارک رمضان یکی از ماه های برتر الهی و ماهی که قرآن در آن نازل شده است؛ از این رو با توجه به تجربه برگزاری محافل قرآنی در سال گذشته در خوزستان و استقبال بی نظیر مردم از این محافل، تصمیم گرفتیم که محافل قرآنی در ماه رمضان 92 با جدیت بیشتری برگزار شوند.

حجت الاسلام شفیعی زاده به مکان های اجرای محافل قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: این محافل قرآنی در شهرستان های اهواز، حرم دانیال نبی(ع) شوش، حرم سبز قبای دزفول و شوش برگزار خواهد شد که قاری دور نخست این برنامه ها استاد «شمیسه» است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با تأکید بر این که دور دوم محافل انس با قرآن خوزستان همزمان با شب های قدر آغاز خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به بزرگی شب های قدر و نزول قرآن در این شب ها تصمیم گرفتیم که بخشی از محافل قرآنی را در شب های قدر برگزار کنیم.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به رسالت های این اداره برای برگزاری برنامه های قرآنی و دینی، بیان داشت: برگزاری برنامه های قرآنی و دینی یکی از رسالت های مهم اوقاف است که در استان خوزستان افزون بر برگزاری محافل قرائت قرآن، نشست های تفسیر، جزء خوانی و ترتیل قرآن کریم نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این محافل قرآنی در ماه رمضان، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که می توان برای تهذیب نفس و خودسازی بهترین استفاده را از آن کرد؛ از این رو محافل قرآنی با هدف ترویج فرهنگ ناب قرآنی، انس مردم با قرآن و تأثیر قرآن کریم بر زندگانی مردم برگزار شده است.

حجت الاسلام شفیعی زاده با تأکید بر این که قرآن کریم بزرگ ترین معجزه پیامبر اسلام و برترین کتاب آسمانی است، بیان داشت: در قرآن کریم آموزه های نابی از سبک زندگی اسلامی و دینی نهفته است که برای تشکیل خانواده ای برتر و اسلامی می توان به آن مراجعه کرد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان این که قرآن کریم سدی محکم در برابر انحرافات و آسیب های اجتماعی است، ابراز داشت: در برهه کنونی بخش گسترده ای از گرفتاری های بشریت دوری از قرآن کریم، خداوند متعال و اهل بیت(ع) است که انس با قرآن کریم سبب می شود دل ها با صفا و به سمت خداوند متعال جهت دار شوند.

وی با ابراز تأسف از مهجوریت قرآن کریم در جامعه امروزی، خاطرنشان کرد: قرآن کریم برترین کتاب آسمانی است و متشکل از ناب ترین گفتارهای اخلاقی، دینی، اجتماعی و تبلیغی است که برای سامان دهی به زندگی و جامعه انس با قرآن به ویژه برای جوان ضروری است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به فعالیت نهادهای فرهنگی جهت گسترش آموزه های قرآنی در جامعه، ابراز داشت: نهادهای فرهنگی باید با حرکتی جهادی و قرآنی مهجوریت این کتاب آسمانی را از جامعه برطرف کنند و انتقال مفاهیم زیبا و پربار قرآن به صورت عام یکی از حرکت هایی است که کمک می کند، مهجوریت قرآن در جامعه از بین برود.

حجت الاسلام شفیعی زاده با تأکید بر این که استان خوزستان مرکز تربیت قاریان قرآن در کشور است، اظهار داشت: در استان خوزستان قاریان بزرگ و برجسته ای وجود دارند که با استفاده از آنها می توان نوای روحانی و دلنشین آیات قرآنی را در دل مردم این استان به ویژه جوانان جای داد./9461/ت302/ب

ارسال نظرات