۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۷۷۱۳۵
سیدعلی فضل الله:

اسلام به زنان عزت و کرامت بخشید

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت لبنان به بیان جایگاه زنان در اسلام پرداخت و خاطرنشان ساخت: اسلام به زنان عزت و کرامت بخشید.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت لبنان در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین الحسنین (ع) برگزار شد، وفات حضرت خدیجه بن خویلد را به همه مسلمانان تسلیت گفت و خاطرنشان ساخت: بلوغ تقوایی و معرفتی حضرت خدیجه به اندازه‎ای بود که لقب اولین بانوی مسلمان را به خود اختصاص داد و پیامبر اکرم(ص) را در شرایط بسیار حساس اول اسلام به خوبی یاری و همراهی کرد. مادری حضرت زهرا (س) از جمله افتخاراتی است که نصیب این بانوی عظیم شان شد.


وی حضرت خدیجه را الگوی بذل مال در راه اسلام معرفی کرد و گفت: مال و ثروت حضرت خدیجه اسلام را نجات داد. مسلمانان با الگو برداری از این بزرگان دین، نباید فقیران را به فراموش بسپارند و همواره باید آنان را یاری و کمک کنند.


خطیب جمعه حاره حریک بیروت نقش زن در اسلام را بسیار موثر و اساسی بیان کرد و ادامه داد: اسلام، زنان را گوشه‎گیر نکرده است بلکه به آنان عزت و کرامت بخشیده و تاریخ شاهد رشادت‎های بسیاری از جانب زنان بوده است.


 وی در ادامه به قضیه فلسطین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی، فلسطینیان بسیاری را آواره، بازداشت و به شهادت رسانده و همچنین هزاران کیلومتر از اراضی‎‎ها را اشغال کرده است. این رژیم روستا و شهرهای بسیاری از ملت مظلوم فلسطین را تخریب کرده و ساختمان‎های غیر قانونی را ساخته است. کشورهای اسلامی و عربی باید مقابل زیادی‎خواهی رژیم اسرائیل ایستادگی و با آن مقابله کنند.


حجت الاسلام فضل الله با محکوم کردن کشتارهای سوریه تصریح کرد: تنها راه متوقف کردن کشتار و خونریزی در سوریه گفت‎وگو است. ما از طرف‎های درگیری در سوریه می‎خواهیم که حداقل در ماه مبارک رمضان جنگ را متوقف کند.


وی نسبت به گسترش فتنه و تفرقه در مصر هشدار داد و تاکید کرد که گفت‎وگو میان احزاب و گروهای مصری سبب بازگشت امنیت و ثبات در این کشور می شود.


خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت، انفجار یک خودرو در پارکینگ مسجدی در منطقه الرفاع بحرین را دسیسه‎ای برای افزایش فتنه طایفه‎ای و مذهبی در این کشور بیان کرد و اظهار داشت: زندگی در امنیت، ثبات، آزادی، عدالت و کرامت حق ملت مظلوم بحرین است. جریان‎های معارض نظام آل خلیفه باید مراقب دام‎های نظام آل خلیفه باشند./994/ب901/د

ارسال نظرات