۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۷۷۱۶۶

طرح نماز یاوران در ارومیه اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ به همت ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی طرح نماز یاوران با هدف مشارکت سازمان های مردم نهاد در اشاعه و ترویج فرهنگ نماز در ارومیه اجرا می شود.
نماز اول وقت

علی بوستانی، مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: با هدف گسترش و تعمیق مبانی نماز به عنوان مهم ترین فریضه دینی در جامعه، طرح نماز یاوران با مشارکت سازمان های مردم نهاد در شهرستان ارومیه برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: این طرح با هدف استفاده از نیروهای مردمی و سمن ها در ترویج فرهنگ نماز و اجرایی کردن مولفه های فرهنگ دینی با تاکید بر اقامه نماز در شهرستان ارومیه اجرا می شود.

 

بوستانی ادامه داد: اقدامات اولیه این طرح با فراخوانی سمن ها و هیأت های مذهبی فعال فرهنگی و دینی آغاز  شده است.

 

به گفته مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی، نفرات برتر و نخبه در اجرای عملیاتی طرح های فرهنگی مرتبط با اقامه نماز برای تشکیل کمیته های مربوطه عضوگیری می شوند.

 

بوستانی گفت: هسته اولیه این طرح را 9 نفر از فعالان عرصه های فرهنگی، دینی و اجتماعی فعال در سمن ها تشکیل می دهند و این افراد مسؤول تشکیل کمیته های هفت گانه برای ارائه طرح ها و برنامه های کاربردی خواهند شد.

 

مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی و آموزشی این ستاد در راستای اشاعه فرهنگ نماز در استان افزود: امسال دوازده عنوان برنامه در قالب طرح های تبلیغی و آموزشی در سراسر استان اجرا می شود.

 

بوستانی با بیان این که ستاد اقامه نماز استان برنامه هایی را نیز به صورت خودجوش در طول سال اجرا می کند که جزو برنامه ها ابلاغی نیست، گفت: برپایی نماز ظهر عاشورا، برگزاری مراسم اعتکاف و برگزاری نشست های تخصصی دانشجویی و دانش آموزی از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز برای ترویج و تعمیق انجام این فریضه مهم دینی است.

 

مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته پنج دوره آموزشی با موضوع آموزش نماز ویژه مربیان مهدهای کودک در سراسر استان اجرا شد./936/ت303/ب

ارسال نظرات