۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۷۷۱۷۴

برگزاری آزمون ملی تربیت ائمه جماعت در الجزایر

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف الجزایر از برگزاری آزمون ملی برای گزینش و تربیت بیش از هزار ائمه دینی و مدرس علوم قرآنی در این کشور خبر داد.
وزير اوقاف الجزاير

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «بوعبدالله غلام الله»، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر از برگزاری آزمون ملی برای گزینش و تربیت بیش از هزار ائمه دینی، مدرس علوم قرآنی و متولی مسجد در این کشور خبر داد.

 

وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر اعلام کرد: در این آزمون 400 ائمه، 200 معلم علوم قرآنی و 400 متولی مسجد گزینش و در 10 موسسه ملی تخصصی اداره وقف و امور مذهبی الجزایر در سراسر کشور آموزش داده می‌شوند.

 

شرکت‌کنندگان در این مسابقات برای کسب عنوان ائمه و مدرس علوم قرآنی باید تمام قرآن و برای متولی مسجد شدن باید دست کم نیمی از کتاب الله مجید را حفظ باشند.

 

علاقمندان حداکثر یک ماه از تاریخ انتشار این آگهی فرصت دارند مدارک خود را به وزارت اوقاف و امور مذهبی الجزایر برای شرکت در این مسابقات ارسال کنند.

 

گفتنی است آزمون ملی تربیت ائمه دینی الجزایر بنا به تصمیم اخیر وزارت امور مذهبی این کشور با هدف یکسان‌سازی آموزش ائمه جماعت و ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر در تربیت آنان برگزار می‌شود.

 

هم‌اکنون بیش از 1200 امام و مدرس علوم قرآنی در الجزایر در 9 موسسه ملی تربیت ائمه جماعت الجزایر مشغول تحصیل هستند و در اقدامی جدید از بانوان آشنا به علوم دینی نیز برای پذیرش در این موسسات دعوت به عمل آمده است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات