۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۷۷۴۱۱
عضو مرکز حقوق بشر بحرین:

حکام خلیج فارس علیه ملت بحرین همدست شده‎اند

خبرگزاری رسا ـ عضو مرکز حقوق بشر بحرین با هشدار درباره استفاده بیش از حد نیروهای امنیتی از سلاح ممنوعه ساچمه‎ای برای سرکوب مردم و معترضان، ممنوع الخروج شدن شهروندان بحرینی و بازداشت و آزار آنان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در چارچوب همکاری‎های این کشورها با رژیم بحرین را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
نيروهاي امنيتي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، زهره مهدی عضو مرکز حقوق بشر و از فعالان حقوقی بحرینی روز گذشته در گفت‎و گو با شبکه خبری العالم با اشاره به برگزاری تظاهرات روز جمعه مردم بحرین در مناطق مختلف که با برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی مواجه شد گفت: از آغازین روز انقلاب تا به امروز تقریبا هرروز شاهد برگزاری اجتماعات اعتراض آمیز در کشور بوده ایم و اقدامات خشونت بار پلیس هم از سوی مرکز حقوق بشر بحرین مستندسازی و ثبت شده است.

 

وی با اشاره به  65 مورد جراحت معترضان، بر اثر شلیک سلاح های ممنوعه ساچمه ای در مناطق مختلف بحرین تاکید کرد که موارد بسیاری از استفاده بیش از حد نیروهای امنیتی از گلوله های ساچمه ای به ثبت رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی رژیم بحرین، یکی از مجروحان سلاح ساچمه ای را در منطقه البلاد القریب پس از مجروحیت بازداشت کردند و به خانواده اش اجازه ملاقات نداده و بیمارستان نظامی و بیمارستان سلمانیه هم منکر پذیرش او شده اند و اینگونه رفتارها، کار همیشگی دستگاههای امنیتی بحرین است.

 

وی همچنین درباره خانواده ابراهیم کریمی که ضمن سلب تابعیت بحرینی از ایشان، در لیست ممنوع الخروجی ها قرار گرفته و مانع ورودشان به خاک کویت شده اند، خاطرنشان کرد: این شیوه یکی از روشهای اعمال فشار آل خلیفه به شهروندان است تا نه بتوانند در بحرین زندگی کنند و نه قادر باشند از این کشور خارج شوند و حتی بعد از خروج از بحرین آنان را مورد پیگرد و آزار قرار می دهند.

 

زهره مهدی تاکید کرد: براساس مستندات قطعی که نزد مرکز حقوق بشر بحرین محفوظ است، از خروج بسیاری از افراد از کشور جلوگیری شده و با توجه به همکاری امنیتی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اتباع بحرین بعد از سفر به این کشورها نیز بازداشت شده اند./994/ب103/د

ارسال نظرات