۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۷۷۵۵۲

رمضان تمرین پذیرش مسؤولیت در عصر ظهور است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان این‌که ماه رمضان به نوعی روانشناسی دین را در حوزه اجتماعی برای انسان‌ها تقویت می‌کند، گفت: تأثیر این ماه در توجه انسان‌ها برای به دوش کشیدن مسؤولیت اجتماعی در عصر ظهور بسیار است.
حجت الاسلام مرتضي وافي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام مرتضی وافی، معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان این‌که ماه رمضان پیوند با امامت، ولایت و مهدویت است، گفت: از این رو اعمال و آداب در ماه رمضان بندگان را به سمت امام زمان(عج) جهت می‌دهد و این پیوند را در اعمال و آداب ماه رمضان می‌توان دید.
وی با اشاره به قرائت دعای روزانه «یا علی یا عظیم» و دعای «اللهم اهل القبور السرور» در این ماه، خاطرنشان کرد: این دعاها درخواست‌هایی از خداوند متعال است که همه آنها نشانه‌های ظهور است، به این معنا که گرسنه‌ها سیر شوند، برهنه‌ها پوشانده و نیازمندان بی‌نیاز شوند که قرائت این دعا در حقیقت برای ظهور و تعجیل در فرج است.
حجت‌الاسلام وافی با بیان این‌که در دعای افتتاح بعد از سلام و صلوات و مناجات با خدا، توجه به امام زمان(عج) آغاز می‌شود، تصریح کرد: در فراز پایانی از دعای افتتاح سلام و توجه به زمان غیبت و بعد از آن امید و آرزوی درک دولت کریمه شروع می‌شود که توجه به مهدویت دارد.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: برنامه‌ها و مراسم شب‌های قدر به ویژه قرائت سوره قدر در این ماه و این‌که نامه اعمال تمام بندگان به خدمت امام عصر(ع) می‌رسد و به واسطه توجه ایشان نامه‌ها امضا می‌شود نیز از نکات مورد توجه در این ماه است.
وی با اشاره به توجه ویژه به قرائت دعای سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر(عج) در این ماه، اظهارداشت: گرچه این دعا را در همه اوقات می‌خوانیم ولی دستور خاصی برای قرائت این دعا در شب 23 ماه رمضان شده است که هر چه بیشتر قرائت شود، ارزش بیشتری دارد.
معاون فرهنگی مسجدمقدس جمکران با اشاره به این‌که افزایش نگرش اجتماعی افراد در ماه مبارک رمضان انسان‌ها را آماده به دوش کشیدن یک مسؤولیت اجتماعی به صورت گسترده می‌کند، گفت: این نگاه در حقیقت دکترین مهدویت است که انسان‌ها با روزه داری در ماه مبارک، جهانی بیندیشند و توجه به کوچه، شهر و کشورشان نداشته باشند.
وی با بیان این‌که این ماه به نوعی روانشناسی دین را در حوزه اجتماعی برای انسان‌ها تقویت می‌کند، ابراز داشت: تأثیر ماه مبارک در توجه انسان‌ها برای به دوش کشیدن یک مسؤولیت اجتماعی بزرگ در دوران ظهور بسیار زیاد است و اراده افراد را در این راستا قوی‌تر می‌کند که به واسطه این اعمال اجتماعی در صحنه‌های ظهور خوش بدرخشند./907/د102/ی
ارسال نظرات