۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۷۷۷۰۷

اختتامیه طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه در کرمان

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه مرحله نخست طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه استادان دانشگاه شهید باهنر کرمان، همراه با جشن میلاد امام حسن(ع) و ضیافت افطار، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری امشب در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.
ضيافت انديشه استادان

حجت‌الاسلام محمد سلطانمرادی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مرحله نخست  طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه استادان دانشگاه شهید باهنر کرمان به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با حمایت مسؤولان این دانشگاه از روز چهارم تا چهاردهم ماه مبارک رمضان برگزار شد و مراسم اختتامیه آن همراه با جشن میلاد امام حسن(ع) و ضیافت افطار، امشب در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: حجج اسلام عبدالکریم بهجت‌پور، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و میراحمدی مدرسان غیربومی وحجج اسلام عارفی، سلطان‌مرادی، علی حسینی و قهاری، مدرسان بومی این مرحله از طرح معرفت افزائی ضیافت اندیشه استادان بودند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: تعداد شرکت‌کنندگان در نخستین مرحله طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه استادان، 320 نفر بود که تعداد 88 نفر از آنان خانم بودند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه به دوازده گروه تقسیم شدند و جلسات کارگاهی و پرسش و پاسخ آنان،‌ هرکدام به مدت هشت جلسه که مجموعا شانزده جلسه می‌شود، با مشارکت فعال اساتید در مباحث مربوطه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سلطانمرادی با اشاره به عناوین دروس این طرح، خاطرنشان کرد: درس «اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی» برای چهار گروه از سوی حجج اسلام عارفی و میر احمدی و درس «اصول تعلیم و تربیت» برای دو گروه از سوی حجت‌الاسلام سلطانمرادی برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین درس «روش تحقیق در قرآن »  برای دو گروه از سوی حجت‌الاسلام عبد الکریم بهجت پور، درس «آموزش مهارتهای تلاوت قرآن» برای دو گروه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسینی و درس «تفسیر قرآن کریم» نیز برای دو گروه از سوی حجت‌الاسلام قهاری، برگزار شد.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید باهنر ابراز داشت: برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر، جلسه جزء خوانی قرآن کریم و بیان تفسیر قرآن همه روزه در مسجد  دانشگاه، برگزاری مسابقه حفظ سوره حجرات و مسابقات ورزشی و اعطای جوائز ارزنده و اجرای مسابقات کتابخوانی از دو کتاب دقائقی با قرآن و قرآن و عترت در سایت هم اندیشی استادان، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در مرحله نخست از طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه است.

وی تأکید کرد: همچنین برگزاری نشست علمی «علوم انسانی در قرآن» با حضور حجت‌الاسلام بهجت‌پور، برگزاری نمایشگاه کتاب با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی» و نمایشگاه عکس و پوست با عنوان «ما می توانیم» و برگزاری نشست هم اندیشی «بررسی مشکلات کشور و ارائه راه حل‌ها» از دیگر فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این طرح است.

حجت‌الاسلام سلطانمرادی در پایان گفت: مرحله دوم  طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه استادان با دو موضوع «معرفت شناسی و فلسفه علم» برای یک گروه از سوی حجت‌الاسلام خسروپناه و «اخلاق حرفه ای» برای یک گروه از سوی حجت‌الاسلام  والمسلمین دیانی از 15 لغایت 18 ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد./997/پ202/س

ارسال نظرات