۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۷۷۷۴۵

تجلیل آیت الله علم الهدی از عملکرد هسته‌ای جلیلی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد عملکرد دکتر جلیلی در مذاکرات هسته ای را مثبت ارزیابی کرد و با بیان این که وی از مفاخر نظام، متعهد، با ایمان و متعبد است، گفت: دکتر جلیلی قریب به هفت سال است که با غربی ها مذاکره می کند اما نه تنها سر سوزنی امتیاز نداده بلکه تنازل هم نکرده است.
 آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در دوازدهمین جلسه درس تفسیر خود که در مهدیه مشهد برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره بینة به آیه «وَ مَا أُمِرُوا إِلا لِیَعْبُدُوا اللَّهَ مخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفَاءَ وَ یُقِیمُوا الصلَوةَ وَ یُؤْتُوا الزَّکَوةَوَ ذَلِک دِینُ الْقَیِّمَةِ» اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه اسلام را در حوزه اصول و فروع به صورت اجمال معرفی می کند.
وی ادامه داد: در این آیه خداوند می فرماید؛ یهود و نصاری و مشرکان امر نشدند مگر برای عبادت خدا آن هم از روی اخلاص و نیت سالم و باید دین را به خدا اختصاص دهند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اختلافات مفسران در «و ما امروا»، اظهار کرد: برخی از مفسران به قرینه آیه قبل «و ما امروا» را متعلق به اهل کتاب دانسته و برخی نیز با استناد به آیه نخست و این که اسلام دینی است که بر همه نازل شده، «و ما امروا» را شامل هر دو گروه یهود، نصاری و مشرکان در نظر گرفته اند.
معصومان تنها مفسران قرآن
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که تفسیر قرآن کار معصومان(ع) است و غیر معصوم از قرآن برداشت و استظهار می کند، ابراز کرد: مفسران در مقام بیان مراد خداوند نیستند و با آوردن شاهد از آیات دیگر و روایات برداشت خود را از آیات عنوان می کنند.
آیت الله علم الهدی در پاسخ به این سؤال که چرا خداوند در این آیه «و ما امروا» آورده نه «و ما امرناهم» و به خود نسبت نداده است، گفت: اگر خداوند به خود نسبت می داد کسانی که از این امر تخلف می کردند معصیت بسیار بزرگی را انجام می دادند.
رفتار امروز استکبار جهانی به مراتب بدتر از قرون وسطی است
 وی در ادامه تصریح کرد: امروز استکبار جهانی به دنبال منفعت طلبی است و می خواهد منافع خود را با کمترین خسارت به دست آورد.
امام جمعه مشهد با تأکید بر این که رفتار امروز استکبار جهانی به مراتب بدتر از قرون وسطی است، اظهار کرد: استکبار جهانی با کمال صراحت سخن از منافع خود می گوید و در این جهت کشورهایی را که با منافع خود سازگار نمی بیند از سر راه بر می دارد.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دنیای امروز وحشی تر از گذشته شده است، گفت: غربی ها ملت های مظلوم و بیگناه را سرکوب و ترور می کنند و می گویند منافع ما اقتضای چنین رفتاری را دارد.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: استکبار جهانی به دنبال این است که مردم و جریانی را استخدام کند و بدون درگیری و با فریب و ارعاب به اهداف خود برسد و اسم این عمل خود را مذاکره و تعامل می گذارد.
وی عملکرد دکتر جلیلی در مذاکرات هسته ای را مثبت ارزیابی کرد و با بیان این که وی از مفاخر نظام، متعهد، با ایمان و متعبد است، گفت: دکتر جلیلی قریب به هفت سال است که با غربی ها مذاکره می کند اما نه تنها سر سوزنی امتیاز نداده بلکه تنازل هم نکرده و با انواع شگردهای آنها مواجه و پاسخ آنها را داده است.
مبارزه با ایران هراسی از پیامدهای مذاکرات هسته ای است
امام جمعه مشهد خلع سلاح دشمنان از ایران هراسی را از دیگر خدمات دکتر جلیلی ذکر کرد و اظهار داشت: امروز دیگر دشمنان نمی توانند به دنیا بگویند از ایران بترسید.
آیت الله علم الهدی با بیان این که تربیت چنین افرادی در نظام اسلامی به برکت انقلاب و امام خمینی(ره) است، ابراز کرد: به برکت انقلاب امروز چنین افرادی متعبد، مقید به اصول، دین و اسلام هستند و در سطح جامعه می درخشند.
وی در ادامه با بیان این که پیامبر برای خود چیزی نمی خواست و تنها هدفش هدایت مردم به سوی عبادت و بندگی خدا بود، تصریح کرد: متأسفانه در عالم سیاست عده ای برای به قدرت رسیدن برخی ابزار شده اند و نه تنها در این دنیا به هیچ چیز نمی رسند بلکه دین خود را نیز از دست می دهند.
امام جمعه مشهد با بیان این که پیامبر اسلام از کفار قریش تنها یگانگی خدا و بندگی را خواست، ابراز کرد: کفار قریش به این سخن پیامبر عمل نکردند چون می دانستند اگر عمل کنند باید از بسیاری از مسائل می گذشتند اما متأسفانه امروز کسانی در ظاهر اعتقاد به دین دارند اما دست به هر اقدام خلاف دین می زنند.
آیت الله علم الهدی با بیان این که انسان باید در زندگی عبد خدا باشد، گفت: عبادت تنها نماز و روزه نیست این امور مظهر عبادت هستند؛ عبادت یعنی ذلت پذیری در مقابل خدا و از همه چیز خود برای خدا گذشتن./927/پ201/ج 
ارسال نظرات