۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۵۵
کد خبر: ۱۷۷۸۰۳
در گفت‌وگو با رسا تشریح شد:

فعالیت‌های بخش خدمات مشاوره نمایشگاه بین المللی قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیر بخش خدمات مشاوره گفت: بخش خدمات مشاوره شامل چهار حلقه مشاوره مذهبی، خانوادگی و تربیتی، بهداشت و روان و حافظه‌ قرآنی است.
نمايشگاه بين المللي قرآن کريم

حجت الاسلام محمد حسین توانایی، مدیر بخش خدمات مشاوره بیست‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراز داشت: بخش خدمات مشاوره در بیست‌ویکمین نمایشگاه قران کریم تهران راه اندازی شده و به صورت سازمان یافته و با مدیریت واحد است.

وی افزود: خدمات مشاوره در سال‌های گذشته بود اما به صورت پراکنده انجام می‌شده و امسال با درایت و راهنمایی ریاست محترم نمایشگاه، حجت الاسلام محمدی بنابر این شد که بخش خدمات مشاوره ایراد‌های سال گذشته را نداشته باشد و تحت مدیریت واحد انجام شود.

مدیر کل دفتر پژوهش و برنامه ریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان این‌که این بخش چهار حلقه مشاوره مذهبی، خانوادگی و تربیتی، بهداشت و روان و حافظه‌ قرآنی دارد، اظهار داشت: بخش حلقه‌ مشاوره مذهبی، پاسخ گویی به سوالات مذهبی، تست احکام فقهی، اخلاقی و اعتقادی است.

حجت الاسلام توانایی افزود: در حلقه‌ مشاوره خانوادگی و تربیتی، بحث‌های خانوادگی و تربیتی عام مطرح ‌شده و به برخی از مباحث خانوادگی مثل معیار‌های انتخاب همسر، روابط دختر و پسر، اشتباهات تربیتی والدین و غیره به صورت ویژه پرداخته می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حلقه‌ مشاوره‌ بهداشت و روان به مباحثی مثل مدیریت هیجانات درونی مثل اضطراب، افسردگی، خشم و غیره، پرداخته شده و حلقه حافظه‌ قرآنی که ابتکاری است، مسؤولیتش پاسخ گویی به نیازها‌ی مردم به ویژه نوجوانان در بخش حفظ قرآن کریم است که مشخص می‌شود حافظه‌ آنان در چه میزان است، تمامی خدمات مشاوره‌ ما با سبک و رویکرد قرآنی انجام می‌گردد.

این مدرس و مؤلف کتاب‌های مهارت‌ زندگی و سبک زندگی، تصریح کرد: در این بخش یک غرفه آثار و کتاب‌های مربوط به حوزه‌ روانشناسی و این چهار حلقه‌ مشاوره که توسط متخصص کتاب شناسی راهنمایی شده و یک غرفه‌ قرآن و هنر که بحث بسیار مهم پیوند بین قرآن و هنر را مطرح می‌کند، وجود دارد.

حجت الاسلام توانایی با بیان این‌که هدف بخش خدمات و مشاوره این است که مشکلات روحی و روانی مردم را با نظر مشاورین متخصص برطرف کند گفت: در این بخش مشاورین متخصص را آورده‌ایم که مردم با اعتماد کافی راه حل‌ها را از آنان دریافت کنند و به ترویج فرهنگ مشاوره پرداخته شود.

وی با اشاره به اعتراف مسؤولان بلند پایه‌ نمایشگاه اظهار داشت: شب اول و دوم که معمولا غرفه‌ها فعالیتشان آغاز شده و یا به کندی فعالیت می‌کنند بخش خدمات مشاوره فعال‌ترین قسمت نمایشگاه بوده است و از همان شب اول پنجاه روانشناس و مشاور در اینجا حضور داشتند که با استقبال خوبی روبه رو شد.

مسؤول بخش خدمات مشاوره در پایان تاکید کرد: مسؤولان نمایشگاه چه در این دوره و در دورهای بعد باید توجه بیشتری به بخش خدمات و مشاوره داشته باشند و ما با مدیریت خودمان سعی کرده‌ایم از کمترین فضای که به این قسمت اختصاص پیدا کرده بیشترین استفاده ببریم و امیدوارم که در دولت و نمایشگاه‌های آینده و به بخش خدمات مشاوره توجه جدی‌تری بشود./9598/ت302/ص

ارسال نظرات