۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۷۷۹۸۴
استاد حوزه علمیه:

انکار معراج خروج از دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: مسأله معراج عقیده راسخ ما شیعیان است و علمای شیعه معراج را یکی از ضروریات دین می‏دانند.
دعا نيايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه در شانزدهمین مراسم سحرگاهی سخنرانی و قرائت دعای پرفیض ابوحمزه ثمالی در مسجد قائم کرمان گفت: براساس فرمایش نبی اکرم(ص) کسی که معراج را انکار کند از دین خارج است.

وی با توجه به انواع مباحث معراج ادامه داد: مباحث معراج از سه بحث خارج نیست که اولین آن بحث کلامی معراج است و دومین بحث معراج، چگونگی آن است همچنین شرح و بیان حدیث معراج، بحث سوم آن است.

حجت‏الاسلام حسینی اراکی با بیان این که امام صادق(ع) می‏فرمایند، پیامبر اکرم(ص) یکصد و بیست مرتبه به سوی معراج شتافتند و باز در حدیث دیگری از ایشان آمده که معراج پیامبر اکرم(ص) دو مرتبه بوده ابراز داشت: این دو حیث از امام صادق(ع) با یکدیگر تناقضی ندارند چراکه با توجه به برداشت علمای شیعه رسول خدا(ص) صد و هجده مرتبه معراج روحانی داشتند و دو مرتبه هم به صورت جسمانی در محضر خداوند متعال حاضر شدند.

وی تأکید کرد: مسأله معراج عقیده راسخ ما شیعیان است و علمای شیعه معراج را یکی از ضروریات دین می‏دانند.

استاد حوزه علمیه افزود: امام صادق(ع) می‏فرمایند، کسانی که انکار کننده‏ معراج پیامبر(ص)، سوال و جواب در قبر، وجود بهشت و جهنم و شفاعت ما اهل بیت(ع) هستند جز شیعیان ما محسوب نمی‏شوند.

حجت‏الاسلام حسینی اراکی با اشاره به احادیث اهل بیت(ع) تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در معراج به گونه‏ای به خداوند نزدیک بود که فاصله بینشان از طول یک کمان تجاوز نمی‏کرد.

وی در پایان گفت: شیطان با شگرد خاص خود انسان‏ها را از راه خدایی باز می‏دارد همچون تلقین کردن«تو نمی‏توانی» به کسانی که قصد انجام کار خیری را دارند و یا  تلقین کلمه«کار تمام شد» به کسانی که در حال انجام کار خیری هستند./9706/پ202/ب

ارسال نظرات