۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۷۸۱۸۴
آیت الله قبلان:

اتحادیه اروپا به فکر حقوق اولیه ملت فلسطین باشد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در واکنش به قرار گرفتن حزب الله در فهرست سازمان‎های تروریستی، گفت: اتحادیه اروپا به فکر حقوق اولیه ملت فلسطین باشد.
شيخ عبدالامير قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه‎های نماز جمعه این هفته بیروت که در مقر این مجلس برگزار شد، نسبت به دخالت کشورهای بیگانه در امور داخلی لبنان هشدار داد و گفت: کشورهای بیگانه خواهان به چالش کشیدن لبنان است، آنان نمی خواهند که نظام حاکم در خدمت ملت باشد.

 

وی با محکوم کردن قرار گرفتن حزب الله لبنان در فهرست سازمان های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا خاطرنشان ساخت: اتحادیه اروپا با قرار دادن حزب الله در فهرست سازمان تروریستی، رژیم جنایتکار اسرائیل را خوشحال کرد. اتحادیه اروپا در حالی مدعی حمایت از حقوق بشر و حیوانات است که حقوق اولیه ملت مظلوم فلسطین را نادیده گرفته و در اقدام‎های ظالمانه رژیم صیهیونیستی همراه و یاور آن است. آیا در جهان خطرناک‎تر از رژیم صهیونیستی داریم.

 

آیت الله قبلان رژیم اشغالگر اسرائیل را عامل همه ناآرامی‎های منطقه دانست و تصریح کرد: پشت پرده همه عملیات‎های تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی است. کمک به افزایش ناامنی و دادن سلاح به تروریست‎ها در واقع کمک به رژیم صهیونیستی است.

 

خطیب جمعه بیروت در قسمتی دیگر از خطبه‎های نماز جمعه به برکت‎ و آثار معنوی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از آثار ماه رمضان مساوات بین فقرا و پولداران است، در این ماه مبارک باید بیش از پیش به فقیران توجه کنیم.

 

وی هفدهم ماه مبارک رمضان را ماه پیروزی مسلمانان در برابر مشرکان بیان کرد و خاطرنشان ساخت: مسلمانان در هفدهم ماه مبارک رمضان در غزوه بدر با ایمان به خدا در مقابل مشرکان پیروز شدند.

 

آیت الله قبلان اهل بیت (ع) را ضامن حفظ امت اسلامی دانست و تاکید کرد: امت با محبت به اهل بیت (ع) و اطاعت اوامر الهی در مقابل استکبار حفظ خواهد شد./994/ب902/د

ارسال نظرات