۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۷۸۴۲۶

رشد 3 برابری وقف های جدید در کردستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کردستان گفت: وقف در استان کردستان نسبت به سال قبل 3 برابر رشد داشته است.
وقف

سلمان روحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب به رشد سه برابری موقوفات در این استان اشاره کرد و گفت: نقش مهم رسانه ها، صدا و سیما، اطلاع رسانی جامع و صحیح، تریبون های مساجد به ویژه نماز جمعه مهم ترین عامل این موفقیت بوده است. 


 روحی در ادامه افزود: موقوفات پزشکی (بیماران خاص )، وقف قرآنی، وقف در خصوص حجاب و عفاف، فعالیت های فرهنگی و نیز وقف گردشگری در حال حاضر موقوفات مورد نیاز استان کردستان است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون دو مورد موقوفه قرآنی ثبت شده است، یک مورد در زمستان سال 91 که یک واحد آپارتمان از طرف خانم نقشبندی بود و مورد دیگر مربوط به امسال است که در شهرستان بیجار برای فعالیت های قرآنی وقف شد.     


وی گفت: شهرداری 17 مورد از زمین های وقفی را به فضای سبز تبدیل  کرده است که امید می رود با پیگیری های لازم و مساعدت شهرداری تغییر کاربری این زمین ها انجام شده و به اوقاف عودت داده شود. 

 

 روحی خاطرنشان کرد: برای توسعه علم، توسعه فرهنگ گردشگری و مذهبی، دانش روز و فناوری، تنوع وقف و اطلاع رسانی در این زمینه بسیار لازم و ضروری است.


وی در پایان گفت: خیرات و مبرات، کمک به مستضعفین، ترویج فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) و فعالیت های دینی مساجد جزو موقوفات فرهنگی است که امید است با همکاری مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری با اطلاع  رسانی بیشتر در این زمینه رشد بیشتری حاصل شود./967/ت303/ب

ارسال نظرات