۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۷۸۴۸۵

برگزاری مراسم افطار ایرانی در ترکیه

خبرگزاری رسا ـ مراسم ویژه ماه مبارک رمضان و افطار ایرانی با حضور جمع کثیری از استادان دانشگاه آتاتورک و مسؤولان شهر ارزروم ترکیه برگزار شد.
ماه رمضان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مراسم ویژه ماه مبارک رمضان و افطار  ایرانی با حضور جمع کثیری از استادان دانشگاه آتاتورک و مسؤولان شهر ارزروم ترکیه برگزار شد.


در این مراسم مدیر کل فرهنگ و گردشگری، معاون فرهنگی شهرداری، معاون دانشگاه آتاتورک، استادان و روسای دانشکده های مختلف دانشگاه به ویژه استادان و دانشجویان زبان فارسی، جمعی از ایرانیان مقیم ارزروم و خبرنگاران رسانه های حضور داشتند.

 

برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش دعای ویژه افطار آغاز شد و پس از افطار "پیری" وابسته فرهنگی کشورمان در سخنانی  اظهار داشت: در فرهنگ عامه ایران، که پیوستگی خاصی با فرهنگ اسلامی دارد، بعضی از ماه های سال اهمیت و جایگاه ویژه ای دارند. محرم، شعبان و رمضان را شاید بتوان مهم ترین ماه های هر سال از این حیث برشمرد.

 

وابسته فرهنگی کشورمان در ادامه به تشریح آیین های استقبال از ماه رمضان، آیین های شروع ماه و رویت هلال، آیین های سحر و وقت شناسی، روز های رمضان و آیین های افطار، آیین های عزاداری و آیین های بدرقه ماه مبارک رمضان در فرهنگ ایران پرداخت.

 

 وی در پایان نیز به مشترکات آیینی در ماه رمضان بین ایرانیان و ترکها از جمله نقاره زنی به هنگام افطار و همچنین سحر خوانی که به منظور بیدار کردن مومنان اجراء می شود اشاره کرد./994/ب102/د
منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 

ارسال نظرات