۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۷۸۵۱۲

مخالفت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای فلسطینی

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح آزادی تعدادی از اسرای قدیمی فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی مخالفت کرد و آنرا اشتباهی سیاسی و اخلاقی دانست.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح آزادی تعدادی از اسرای قدیمی فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی مخالفت کرد و آنرا اشتباهی سیاسی و اخلاقی دانست که می تواند به امنیت و توان بازدارندگی دولت عبری ضربه بزند.

 

دانی دانون در گفت‎وگوی رادیویی خاطر نشان کرد که این طرح باید به خوبی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نمایندگان کنست نباید تحت فشارهای طرف آمریکایی با آن موافقت کنند.

 

وی مدعی شد که اگر حکم اعدام در رژیم صهیونیستی اجرا می شد، الان خیلی از این اسرایی که قرار است آزاد شوند، در قید حیات نبودند.

 

از سوی دیگر، مدتی است که مقامات رژیم صهیونیستی تغییر شناسنامه‌های اهالی قدس را آغاز کرده‌اند. این اقدام نگرانی بسیاری را در میان فلسطینیان برای اقامت در این شهر ایجاد کرده است.

 

ساکنان قدس در این مورد اعلام کردند که شناسنامه‌های جدید دارای عبارت "مقیم" در شهر قدس است و عبارت "شهروند" از این شناسنامه‌ها حذف شده است. عجیب‌تر اینکه کلمه "مقیم" در شناسنامه این افراد، با قید "10 سال" درج شده است. بدین ترتیب اهالی قدس بر اساس شناسنامه جدید حق دارند تنها به مدت 10 سال در این شهر زندگی کنند.

 

"احمد رویضی" مسؤول پرونده قدس در دولت فلسطین با اشاره به نگرانی شدید ساکنان این شهر به دلیل اجرای این طرح،اظهار داشت: سیاست جدید خطرات بزرگی از جمله آواره کردن ساکنان قدس طی 10 سال آینده را در پی خواهد داشت.

 

در قدس شرقی بیش از 360 هزار فلسطینی زندگی می‌کنند و بدین ترتیب این شهر مقدس پرجمعیت‌ترین شهر در سرزمین‌های اشغالی سال 1967 محسوب می‌شود.

 

مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال این شهر در سال 1967 میلادی، سیاست‌هایی را با هدف کم کردن تعداد شهروندان فلسطینی و افزایش حداکثری تعداد ساکنان یهود در این شهر به اجرا درآورده‌اند. /982/ب101/د
منبع: تقریب

ارسال نظرات