۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۷۸۶۸۲
امام جمعه موقت دامغان:

یاری رساندن به مسلمانان بزرگترین درس زندگی امام علی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان در شب شهادت امام علی(ع) بزرگترین درس زندگی و سفارش مولای متقیان را گره گشایی از کار خلق و یاری رساندن به مسلمین عنوان کرد.
حجت الاسلام احمد فواديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان، امام جمعه موقت دامغان درمراسم احیاء دومین شب از لیالی قدر در مهدیه اعظم این شهرستان گفت: امیرالمؤمنین(ع) حتی در آخرین دقایق عمر پر برکتشان نیز یاری رساندن به نیازمندان و مسلمین را به فرزندان خود سفارش می کردند و این نشانگر اهمیت انسان دوستی در سیره اسلامی و علوی است.

 

استاد حوزه علمیه دامغان تصریح کرد: امام علی(ع) در شب شهادتشان هنگامی که اولین بار به هوش آمدند به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمودند: فرزندانم همواره در حق ظالم خصم و برای مظلومان کمک و یاری رسان باشید.

 

وی اضافه کرد: امیر مؤمنان(ع) بار دوم که چشم باز کرد، خطاب به امام حسن(ع) فرمود: پیامبر اکرم هنگام رحلت سر بر دامان من داشت پس در آخرین کلام به من گفت: « بهترین صدقه روی زمین آن است که مشکل مسلمانی را حل کنید و گره از کار او بگشایید.» پس علی(ع) نیز این سفارش را فرمود و چشم از دنیا فرو بست.

 

حجت الاسلام فوادیان با ذکر احادیثی از رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) پنج عمل را موجب واجب شدن بهشت بر مؤمنان دانست و افزود: هر کس لب تشنه ای را سیراب کند، پیاده ای را سوار کند، بنده ای را آزاد کند، گرسنه ای را سیر کند و یا برهنه ای را بپوشاند بهشت بر او واجب می شود.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) تأکید کرد: امام صادق(ع) نیز سیر کردن گرسنه ای خصوصا در ماه مبارک رمضان را دارای ثوابی می داند که هیچ پیامبر و ملک مقربی از آن اطلاع ندارند و فقط خداوند پاداش عظیم این عمل را می داند. ضمن آنکه امام ششم شیعیان می فرماید: سیر کردن هر گرسنه موجب جاری شدن نهری در بهشت برای آن فرد می شود.

 

وی در بخش پایانی سخنانش لیالی قدر را شب های دعا و استغفار برشمرد و افزود: دعا در مکتب ما دایره وسیع و گسترده ای دارد و محدود نیست. این مطلب به وضوح در ادعیه نقل شده از ائمه اطهار(ع) مشاهده می شود پس جامعیت را در دعاهای خود از یاد نبرید.

 

امام جمعه موقت دامغان از والدین به خصوص پدران خواست در این شب ها فرزندان خود را بسیاردعا کنند و با ذکر احادیثی در این باب خاطرنشان کرد: دعای پدر یرای فرزند خود در محضر خداوند مانند دعای پیامبر برای امتش تأثیر گذار است./977/پ202/ب

ارسال نظرات