۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۷۸۸۳۸

لغو ملیت در انتظار تظاهرکنندگان بحرینی

خبرگزاری رسا ـ رژیم آل‌خلیفه با هدف رعب‌افکنی در میان مخالفان و مقابله با تظاهرات‌های مردمی، شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراضی را به لغو ملیت بحرینی تهدید کرد.
انقلاب بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در‌حالی‌که مخالفان رژیم آل‌خلیفه خود را برای برگزاری تظاهراتی بزرگ در اواسط مردادماه آماده می‌کنند، پارلمان بحرین به‌ دستور پادشاه این کشور، طرحی را به تصویب رسانده است که بر مبنای آن شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ملیت بحرینی خود را از دست خواهند داد.

 

پارلمان بحرین که از سوی معارضان شیعه تحریم شده است، در نشستی فوری به درخواست حامد بن‌عیسی آل‌ثانی، موضوع تظاهرات مردادماه را بررسی کرده و پیشنهاد پادشاه مبنی بر لغو ملیت شرکت‌کنندگان در تظاهرات که به گفته آنان، حضور در «فعالیت‌های تروریستی» به شمار می‌رود، به تصویب رساند.

 

رسانه‌های خارجی این موضع پادشاه بحرین را نشانگر تصمیم وی برای اتخاذ تدابیر شدید امنیتی و تشدید فشارها علیه مخالفان شیعه دانستند و عنوان کردند که این روش ایجاد ترس پیش از این نیز اعمال شده و حتی تعدادی از روحانیان شیعه به لغو ملیت تهدید شده‌اند.

 

همچنین پارلمان بحرین تصریح کرد که هرگونه تجمع و تظاهرات در پایتخت ممنوع است و در صورت نیاز وضعیت اضطراری در منامه اعلام خواهد شد و دستگاه قضایی کشور نیز با احزاب و گروه‌هایی که مردم را به حضور در تظاهرات فرا می‌خوانند، برخورد قانونی خواهد کرد.

 

البته پارلمان بحرین در تمامی دستورات خود، از عبارت «فعالیت‌های تروریستی و خشونت‌آمیز» برای مبارزه مسالمت‌آمیز شیعیان استفاده کرده و بدین‌ترتیب قصد دارد تا هرگونه تظاهرات را به عنوان عمل تروریستی معرفی و شرکت‌کنندگان در تجمعات را به اتهامات واهی دستگیر و روانه زندان کند./994/ب101/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات