۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۷۹۰۲۷
آیت الله عیسی قاسم:

سیره امام علی کامل‎ترین مدل رهبری پس از پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، سیره حضرت امام علی(ع) را کامل‎ترین مدل رهبری پس از پیامبر اکرم(ص) برای جهانیان توصیف کرد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی (ع) در منطقه ابوقوه به بیان فضائل و مناقب این امام همام پرداخت و گفت: اصلاح و فساد در دنیا موجب اصلاح و فساد در آخرت می‎شود.

 

وی افزود: هیچ حیاتی در زمین و آسمان وجود ندارد مگر این که خداوند، خالق آن باشد و همه نیز به آن نیازمند هستند. همه عقل‎ و نفس‎ها به هدایت و بشارت صحیح محتاجند لذا باید مسیر شریعت را برگزینیم که موجب خشنودی خدا و رستگاری ما شود.

 

آیت الله عیسی قاسم عالم تشریع را همان عالم قوانین، اوامر و نواهی دانست و بیان داشت: در عالم تکوین همه محتاج خداوند هستند. تشریعی صحیح است که از ناحیه خداوند اوامر و نواهی آن صادر شود.

 

وی تصریح کرد: قرآن و سنت محتاج به یک مدل نیکی است که در رسول اکرم (ص) یافت می‎شود، رسول اعظم (ص) همراه قرآن و قرآن نیز همراه نبی اکرم (ص) است هر کدام به تنهایی انسان را به کمال حقیقی نمی‎رساند.

 

رهبر شیعیان بحرین، امیرالمومنین علی (ع) را کامل‎ترین مدل رهبر دینی بعد از رسول اکرم (ص) بیان کرد و خاطرنشان ساخت: امیرالمومنین (ع) نزدیک‎ و شبیه ترین فرد در همه امور همانند مسائل ایمانی، تقوی، سیره طاهره، روح و قلب پاک به نبی اکرم(ص) است. حضرت علی (ع) برادر ایمانی و تقوایی رسول اعظم (ص) است.

 

وی رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) را پدر‎ان امت اسلامی دانست و تصریح کرد: علی(ع) همراه حق و حق همراه علی(ع) است  بنابراین اگر از او کلامی نقل شود بدون شک صحیح و حق است. این امام همام کل زندگانی خود را وقف اسلام کرد.

 

آیت الله عیسی قاسم ادامه داد:  نفس حضرت علی (ع) از هرگونه پلیدی و رجس پاک است و هیچ هوای نفس در این امام عظیم شان وجود نداشت. قلب امیرالمومنین (ع) سرشار از ایمان به خدا است.

 

وی در پایان اظهار داشت: حضرت علی (ع) انسان کامل است، بنابراین هر کس که در جستجوی انسانیت حقیقی است باید آن را در امیرالمومنین بیابد./994/ب901/د

ارسال نظرات