۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۰۵۹
معاون فرهنگی پژوهشگاه قرآن و حدیث خبر داد:

فعالیت هجده گروه علمی در پژوهشگاه قرآن و حدیث

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل پژوهشگاه قرآن و حدیث از فعالیت هجده گروه علمی پژوهشی در پژوهشگاه قرآن و حدیث خبر داد.
محمد تقي سبحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل پژوهشگاه قرآن و حدیث از فعالیت هجده گروه علمی پژوهشی در پژوهشگاه قرآن و حدیث خبر داد.

 

وی با اشاره به رابطه این معاونت با بخش‌های دیگر پژوهشگاه قرآن و حدیث، گفت: این معاونت در کنار دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث دائر شد تا افزون بر اینکه نیازهای این دو بخش را در برخی از حوزه ها برطرف کند، از ایجاد بخش‌هایی تکراری جلوگیری شود.

 

وی افزود: معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل پژوهشگاه قرآن و حدیث در بخش‌های اطلاع‌رسانی و مباحث خبری، پایگاه‌های اینترنتی مختلف، کتابخانه تخصصی علوم حدیث، تولید نرم‌افزارهای مختلف از محصولات علمی پژوهشی، خدمات ارائه می‌کند.

 

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل پژوهشگاه قرآن و حدیث از همکاری‌های علمی بین پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث، فعالیت‌های مربوط به امور بین‌الملل و برنامه‌های فرهنگی مختلف به عنوان بخش دیگری از این خدمات نام برد که سبب استفاده از محصولات تولید شده در دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث شده است.

 

وی اظهار کرد:‌ اداره کل فرهنگی با هدف مدیریت تولید متون ترویجی و عمومی و تولید فرآورده های رسانه‌ای در این معاونت راه‌اندازی شده تا با استفاده از محصولات تخصصی مؤسسه و مجموعه معارف قرآنی و حدیثی، مخاطب عام در سطح داخل و خارج کشور را پوشش دهد.

 

یادآور می‌شود، هم‌اکنون گروه دانشنامه نگاری، گروه احیا و تصحیح متون، گروه ترجمه، گروه رجال، گروه تاریخ و مصطلحات حدیث، گروه منابع حدیثی، گروه تفسیر جامع روایی، گروه قرآن‌شناسی و دانش‌های پیرامونی و گروه احیا و بازسازی متون تفسیری در پژوهشگاه قرآن و حدیث فعال هستند.

 

از دیگر گروه‌های فعال در این پژوهشگاه می‌توان به گروه تاریخ کلام، گروه کلام تطبیقی، گروه مبانی معرفتی علم کلام، گروه مطالعات موضوعی کلام، گروه روانشناسی اسلامی، گروه اخلاق عملی و کاربردی، گروه اخلاق نظری و گروه تازه تأسیس جامعه‌شناسی اشاره کرد.

 

براساس مجوزی که سال گذشته از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، صادر شد، درجه پژوهشکده قرآن و حدیث با کسب استانداردهای علمی لازم به پژوهشگاه ارتقا یافت و مجوز فعالیت‌های رسمی آن ابلاغ شد که با استفاده از دانشمندان و نویسندگان متعدد، از دوشنبه 14 مردادماه رسما کار خود را آغاز می‌کند./920/پ202/ی

ارسال نظرات