۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۷۹۱۸۹
امام جمعه دامغان:

دفاع از ملت مظلوم فلسطین آرمانی انسانی و اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: رژیم صهیونیستی طی سال ها اشغال ظالمانه سرزمین فلسطین جنایات بسیاری را مرتکب شده است که قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. بی شک امروز دفاع از ملت مظلوم فلسطین آرمانی انسانی و اعتقادی است.
حجت الاسلام سيد محمود ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان با قدردانی از حضور مردم شهید پرور در راهپیمایی روز قدس، این روز را یادگار جاودانه امام خمینی(ره) و نشان از دور اندیشی آن رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: روز قدس تنها متعلق به فلسطین نیست بلکه روز اسلام و سربلندی مسلمانان است.

 

وی روز قدس را روز هم دلی و هم صدایی مسلمانان جهان بر علیه ظلم و توطئه های استکبار جهانی برشمرد و تاکید کرد: امام راحل نه تنها در سال 58 روز قدس را باهدف آزادی بیت المقدس و نابودی غده سرطانی به نام اسرائیل اعلام نمود، بلکه سالها قبل و همزمان با جنگ اعراب و اسرائیل با موضعی قاطع این حکومت جعلی را دشمن تمامی مسلمین اعلام کرده بود.

 

نماینده ولی فقیه در دامغان اضافه کرد: بیت المقدس 15 سال قبله مسلمین بوده است و همچون مسجد الحرام احترامش بر تمام مسلمانان واجب است حال آنکه سرزمین فلسطین در طول تاریخ کشوری اسلامی بوده است و بی تردید ملت فلسطین و مسلمانان جهان اجازه نخواهند داد رژیمی غاصب و نامشروع، پاره تن اسلام را از آنها جدا کند. یقینا پیروزی نهایی برای امت واحده اسلامی است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان تلاش برای آزادی کامل مردم و سرزمین فلسطین را از سیاست های اصلی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: اقلیت های گوناگونی از جمله یهودیان در کشور ما زندگی می کنند که حساب آنها از رژیم صهیونیستی جدااست. از نظر اسلام اسرائیل به واسطه تجاوز و اشغال سرزمینهای اسلامی و کشتار مسلمانان بی گناه کافر حربی است و مبارزه با این رژیم، عملی اعتقادی است.

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی، پرچم داری آمریکا در موضوع حقوق بشر جهانی به عنوان ام الفساد و جنگ افروزترین حکومت را امری مضحک دانست واظهار داشت: هیچ مکتبی مانند اسلام به کرامت انسانی و حقوق بشر اهمیت نداده است و در شرایط حاضر دفاع از حقوق ملت های مظلوم دنیا از جمله فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی مصداق عملی تحقق حقوق بشر است./977/پ202/ب

ارسال نظرات