۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۷۹۲۸۴
مدیر حوزه علمیه خواهران مشهد:

حوزه های علمیه زمینه انتخاب آگاهانه حجاب را برای جوانان فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد، با بیان این که فطرت تمام انسان ها پاک و خداجوی است، گفت: حوزه های علمیه جلساتی بر پا کنند که جوان ها را جذب کرده و معرفت آن ها نسبت به دین و اهل بیت(ع) را بالا ببرند تا جوانان با آگاهی حجاب را انتخاب کنند.
امر به معروف و نهي از منکر

طاهره آشفته، مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تشریح شرایط امر به معروف و ناهی از منکر، گفت: با لحن خوش و محبت برخورد کردن، عامل بودن، آگاهی و بصیرت و مهذب بودن از جمله ویژگی های یک آمر به معروف است، فرد زمانی باید این واجب الهی را انجام دهد که سخن یا رفتار او تأثیر گذار باشد.

 

وی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام رضا(ع) به نقل از نبی اکرم(ص) می فرمایند: هر گاه مردم در مسأله امر به معروف و نهی از منکر سکوت کنند و قیام نکنند، باید برای عذاب الهی منتظر و آماده باشند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به آیه 65 سوره انعام، که خداوند می فرماید:« قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَن یَبْعَثَ عَلَیْکُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِکُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعًا وَیُذِیقَ بَعْضَکُم بَأْسَ بَعْضٍ...»، ادامه داد: منظور از عذابی که در روایت به آن اشاره شد، این است که عذابی که از بالای سر به شما نازل می شود، عذاب از طرف مافوقتان است و عذابی که از زیر پای شما نازل می شود، عذاب از طبقه ما دون  شماست.

 

آشفته اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید اجرا و همگانی شود در غیر این صورت، با توجه به سخنان اهل بیت(ع)، بَدان بر خوبان مسلط می شوند و عزت خوبان جامعه از بین رفته و زمانی که خوبان خواسته های خود را نزد این ظالمان می برند در برابر خواسته هایشان، از آنان جواب رد می شنوند.

 

دولت، اصلی ترین نقش را در ترویج عفاف و حجاب در جامعه برعهده دارد

 

مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) گفت: زمانی که خداوند به حضرت موسی(ع) امر می کند که به جنگ با فرعون که ادعای خدایی می کند برو، در ادامه آیه خطاب به حضرت موسی(ع) می فرماید: «فَقُولا له قَولاً لَینا لَعلّه یَتَذکر اَویَخشی»؛ با او به نرمی سخن بگویید، شاید اندرز گیرد یا بترسد.

 

آشفته با تأکید بر این که حجاب مصونیت است نه محدودیت، بیان کرد: امام خمینی(ره) با گفتار زیبای خود تحول ایجاد کردند. اگر زمان پیش از انقلاب خانم ها بی حجاب بودند، رهبر فقید انقلاب اسلامی(ره) شرایطی ایجاد کرد که در نتیجه آن خانم ها از روی اختیار و با آگاهی با حجاب شدند. اکنون نیز ما می توانیم در امر عفاف و حجاب تحول ایجاد کنیم.  

 

وی با تبیین این نکته که پدر و مادر باید به گونه ای فرزند را تربیت کنند که او حجاب را با آگاهی انتخاب کند، اظهار کرد: دولت نیز اصلی ترین نقش را در ترویج عفاف و حجاب در جامعه برعهده دارد؛ آمر به معروف و ناهی از منکر باید با نرمی رفتار کند، اما در بعضی موارد باید به زور متوسل شد. برای نمونه، زمانی که بدحجاب ها در جامعه جایگاهی نداشته و مورد بی توجهی قرار گیرند، به مرور زمان بدحجابی کمتر می شود.

 

حوزه های علمیه شرایط انتخاب آگاهانه حجاب را برای جوانان فراهم کنند

 

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، ادامه داد: حوزه های علمیه نیز باید مبلغانی پرورش دهند که شرایط آمر به معروف و ناهی از منکر را داشته و با علم و آگاهی مروج عفاف و حجاب در جامعه باشند.

 

آشفته خاطرنشان کرد: فطرت تمام انسان ها پاک و خداجوی است؛ حوزه های علمیه جلساتی را بر پا کنند که جوان ها را جذب کرده و معرفت آن ها را نسبت به دین و اهل بیت(ع) بالا ببرند، تا جوانان با آگاهی حجاب را انتخاب کنند./930/ت302/پ

ارسال نظرات