۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۷۹۲۸۶
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

شکل‎گیری شخصیت، هویت و ماهیت افراد در گرو قرآن است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‎که کلامی ‎بهتر از قرآن نیست، گفت: شکل‎گیری هویت، هستی، ماهیت و شخصیت افراد در گرو قرآن است.
حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي در مراسم افتتاحيه مسابقات بين المللي قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم که به منظور تجلیل از برترین‎‎های نخستین طرح ملی تربیت حافظان قرآن استان قم در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد قرآن را کتاب هدایت دانست و گفت: مدیریت زندگی ما باید براساس تربیت قرآنی باشد.

وی ادامه داد: کلامی بهتر از قرآن نیست، شکلگیری هویت، هستی، ماهیت و شخصیت افراد در گرو قرآن است و به فرموده این کتاب آسمانی «انسان چیزی نیست مگر قرآن، تورات و انجیل را اقامه کند».

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، خاطرنشان کرد: اگر قرآن از زندگی ما جدا شود زندگی ما بی اساس و بیهوده خواهد بود، اگر بخواهیم زندگی ما قوام داشته و سعادتمند شویم باید به قرآن تمسک بجویم.

وی افزود: به برکت انقلاب، خون شهدا، امام راحل و توجه ویژه مقام معظم رهبری احیا و توجه به فرهنگ قرآن در ایران اسلامی رواج پیدا کرده و امروزه جوانان، نوجوانان، نونهالان، زن و مرد نسبت به معجزه الهی شوق و ذوق فوقالعاده دارند.

حجتالاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر اینکه باید نسبت به احیای فرهنگ قرآن در کشور تلاش بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: هر چند تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته است ولی کافی نبوده و باید همه افراد همانند والدین، مدیران، مسؤولان و مربیان بیش از پیش تلاش کنند.

وی تصریح کرد: جامعه ما از ظرفیت کافی برای بهرهوری از ظرفیتهای قرآن کریم برخوردار است از اینرو باید از این ظرفیت با تمام امکانات بهرهبرد و از نعمت قرآن بیشتر استفاده کرد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور پیروزی انقلاب اسلامی را عامل مهمی در گسترش فرهنگ قرآنی در کشور خواند و تأکید کرد: به برکت انقلاب زمینه لازم برای بهرهگیری از قرآن در کشور تشکیل شده است.

وی افزود: برای حفظ خود، خانواده و جامعه راهی جز تمسک به قرآن کریم و ائمه(ع) نداریم، پیامبر(ص) میفرمایند «من قرآن و عترتم را در میان شما به امانت میگذارم هر فردی به این دو تمسک جوید نجات یافته و کسی که از این دو امانت من جدا شود گمراه میشود».

حجتالاسلام والمسلمین محمدی عمل به دستورات قرآن کریم را عامل مهم سعادتمندی و خوشبختی افراد در زندگی خواند و اظهار داشت: پیامبر(ص) چهارده قرن پیش دستورات لازم برای ایجاد یک زندگی سعادتمند را به ما بیان کردند، خوشبختی و سعادت در گرو عمل به دستورات قرآن و عترت است.

وی ادامه داد: تجربه هم ثابت کرده هر خانوادهای که با قرآن و اهلبیت(ع) انس و ارتباط بیشتر داشته و به دستوارتشان عمل کند هم در مسائل مادی و هم معنوی سعادتمند، خوش بخت و موفق بوده است، ولی زندگی که در آن اهلبیت(ع) و قرآن نباشد زندگی شکست خورده و تباهی است هر چند از نظر مالی مشکل نداشته باشند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه سخنان خود خواستار الگو بودن شهر مقدس قم برای دیگر استان‎‎های کشور شد و خاطرنشان کرد: این شهر افزونبر حرم اهلبیت(ع)، حوزه علمیه قم که محل فقاهت، اجتهاد و معارف اهلبیت(ع) را در دل خود جا داده است و بیشتر مفسران، مراجع تقلید و علما از این شهر برخاسته و در این شهر تدریس و تحصیل میکنند.

وی تصریح کرد: منزلت و شأن شهر مقدس قم تربیت حافظان نمونه است که باید نسبت به این امر مهم در این شهر اقدامات مناسبی صورت گیرد؛ همچنین باید از قرآن و عترت در تمام ابعاد زندگی همانند اخلاق، اقتصاد، مدیریت و سیاست بهره گرفت چرا که این دو امانت رسول الله(ص) چراغ هدایت ما هستند.

حجتالاسلام والمسلمین محمدی در ادامه گسترش روز افزون معارف قرآن در میان مردم جهان را مورد خطاب قرار داد و گفت: هفتاد سال پیش شوروی سابق بیدینی، بیخدای و دوری از قرآن را با زور به اجرا در آورد ولی پس از فروپاشی این کشور امروز صدای تکبیر، اذان و آیات قرآن در این کشور به گوش رسیده و مردم به دنبال قرآن و عترت میروند.

وی تأکید کرد: در دنیای غرب نیز پس از ماجرای یازده سپتامبر و قرآن سوزی گرایش مردم غرب برای تحقیق و مطالعه درباره قرآن افزایش یافته است./993/پ202/ن

ارسال نظرات