۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۷۹۲۹۵

مراسم روز جهانی قدس در جمهوری آذربایجان و کشمیر به خشونت کشیده شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم روز جهانی قدس در جمهوری آذربایجان و بخش تحت حاکمیت هند کشمیر به خشونت کشیده شد.
روز قدس

 

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، مسلمانان جمهوری آذربایجان روز جمعه (11 مرداد) در باکو، پایتخت این کشور، به مناسبت روز جهانی قدس در برابر سفارت رژیم اسرائیل تظاهرات کردند و تعطیلی این سفارت و قطع روابط سیاسی و اقتصادی باکو و تل آویو را خواستار شدند.

 

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم اسرائیل سر دادند که با مداخله نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند. همچنین، پلیس آذربایجان چند تن را بازداشت کرد.

 

این در حالی است که دولت جمهوری آذربایجان برگزاری تظاهرات در روز جهانی قدس را ممنوع کرده است.

 

همچنین، مردم بخش تحت حاکمیت هند کشمیر نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با برگزاری راه‌پیمایی، همبستگی خود را با آرمان فلسطین اعلام کردند. نیروهای امنیتی با حمله به سوی تظاهرات‌کنندگان و شلیک گلوله‌های پلاستکی آن‌ها را متفرق کردند.

 

مسلمانان بیشتر از 80 کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، استرالیا و اندونزی با برگزاری راه‌پیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام و اشغال‌گری رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

 

در ایران نیز، میلیون‌ها نفر با برگزاری ‌راه‌پیمایی روز قدس در خیابان‌های سراسر کشور حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند.

 

حضرت امام خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در مرداد سال 1368، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند و از همه مسلمانان جهان خواستند در این روز علیه رژیم اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین تظاهرات برپا کنند.

 

مردم فلسطین به دنبال ایجاد دولت و کشور مستقل فلسطینی هستند که مرزهای آن کرانه باختری، بخش شرقی بیت‌المقدس و نوار غزه را نیز در برگیرد. همچنین، مردم فلسطین خواستار خروج رژیم اسرائیل از مرزهای سال 1967 هستند./982/د101/ک

ارسال نظرات