۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۴۶۰
آیت الله آملی لاریجانی:

در رعایت حقوق بشر کاری به سخنان مدعیان دروغین نداریم

خبرگزاری رسا ـ رییس دستگاه قضا تاکید کرد: ما در رعایت حقوق بشر به سخنان مدعیان حقوق بشر که زندان های گوانتاما و امثال آن برپا می کنند و انواع جنایت ها را در کشورهای مختلف مرتکب می شوند کاری نداریم
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا در مراسم تحلیف رییس جمهور که با حضور مقامات برجسته کشور و میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس برگزار شد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین احترام به سایر ملل، راه زندگی و حیات خویش را بر اساس آموزه های قرآنی انتخاب کرده است و دلیلی ندارد به دنبال تقلید از دیگران باشد.

 

وی با اشاره به آیات و روایاتی، ‌تاکید کرد: در تاکیدات و آموزه های قرآن کریم در عقل و عقلانیت تردیدی نیست، اما آنچه قرآن تاکید دارد عقل مدرنیته و ابزاری نیست.

 

رییس دستگاه قضا افزود: خردمندان و اولوالباب کسانی هستند که به عمیق ترین لایه های هستی توجه دارند و زندگی را بیهوده و عبث نمی دانند، این خردمندی غیر از عقلانیتی است که در بسیاری از نظام های سیاسی دنیا مطرح است.

 

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نظام هایی که در بستر مدرنیته متولد شده اند عقلانیت شان ابزاری و حساب گر است و در بنیان های هستی شناسانه تفکر نمی کند.

 

وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر جایگاه مهمی دارد و البته بنیان های این حقوق در معارف اسلامی است.

 

رییس دستگاه قضا یادآورشد: ما مفتخریم به دینی منتسب هستیم که اولیای آن هزار و چهارصد سال قبل، هم حقوق انسانی را به رسمیت شناختند و هم به آن عمل کردند و اکنون ما مفتخریم که قانون اساسی ایران الهام گرفته از این معارف است و حقوق شهروندان از هر قوم و قبیله را به رسمیت می شناسد.

 

آیت الله آملی لاریجانی گفت: ما در رعایت حقوق بشر به سخنان مدعیان حقوق بشر که زندان های گوانتاما و امثال آن برپا می کنند و انواع جنایت ها را در کشورهای مختلف مرتکب می شوند کاری نداریم بلکه به رسول خدا و امیر مؤمنان شهید عدالت اقتدا می کنیم که رفتار و گفتارشان ترجمان وحی بود.

 

رییس دستگاه قضا اقتصاد و معیشت مردم را از مهم ترین مسائل مورد تاکید قانون اساسی جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز کشور ما شرایط ویژه ای دارد،‌ تحریم های ظالمانه مشکلاتی را ایجاد کرده است، البته با صلابت مردم و تدبیر مسؤولان از این مرحله عبور و تحریم ها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

 

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین روحانی شخصیتی فهیم، مدیر و مدبر هستند، به ایشان عرض می کنم در سوگندی که به عمل می آورید ملتزم می شوید که پاسدار قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی باشید و خود را وقف خدمت به مردم کنید.

 

رییس دستگاه قضا با آروزی توفیق برای ملت ایران و رییس جمهور و دولت جدید، تاکید کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل سازنده بین همه قوا فصل نوینی در اعتلای نظام و خدمت رسانی به ملت شریف ایران گشوده شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات