۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۸۶
در برنامه راه و بیراه رادیو معارف صورت می‌گیرد؛

بررسی عصر جدید در تفکرهای نوین و اندیشه‌های شبه معنوی

خبرگزاری رسا ـ موضوع عصر جدید در تفکرهای نوین و اندیشه‌های شبه معنوی در برنامه «راه و بیراه» رادیو معارف بررسی می‌شود.
بررسي عصر جديد در تفكرهاي نوين و انديشه‌هاي شبه معنوي در برنامه راه و بيراه راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، برنامه «راه و بیراه» که با هدف بیان جذابیت‌های عرفان ناب اسلامی، و نقد کارشناسانه عرفانک‌های جعلی و آشناسازی مخاطبان با ماهیت و خطرات آنها پخش می‌شود، در سه برنامه پیش روی خود به موضوع عصر جدید در تفکرهای نوین و اندیشه­های شبه معنوی می‌پردازد.
در سه قسمت آتی این برنامه که در مرداد 92 پخش می‌شود، حجت‌الاسلام حمید رضا مظاهری سیف، کارشناس و پژوهشگر عرفان‌واره‌ها، با تبیین این موضوع که چرا مبلغان چنین مکاتبی اصرار دارند که عصر جدید را منفک از دوران گذشته بدانند به بررسی جایگاه انسان در دوران نوین تمدن غربی،‌ تفکر باور دروغین «خدا چیزی خارج از وجود انسان نیست»، ارتباط انسان با موجودات ماورایی به ویژه بشقاب پرنده‌ها و نام بردن از این ارتباط به عنوان مبنای ارتباط با عالم معنا، می‌پردازد.
همچنین یکی از نکات مهمی که در این سه برنامه بررسی خواهد شد، این ادعای عرفانواره‌ها است که امروز و در دوران طلایی زندگی انسان، دیگر نیازی به دین واحد نیست و این، شعور برتر حاکم بر هستی است که انسان را جذب می‌کند، نه موجود واحد مقتدری به نام خدا، در نتیجه هر کس با هر اندیشه و مذهبی می‌تواند به تعالی روح برسد؛ در این رابطه به اندیشه پلورالیسم دقیق‌تر پرداخته خواهد شد و تفاوت آن با این اندیشه عرفان اسلامی بیان می‌شود.
فاطمه مغیثی، کارشناس و پژوهشگر عرفان اسلامی، در ارتباط تلفنی با برنامه، سایر مؤلفه‌های عصر جدید در اندیشه‌های شبه معنوی و تفاوت آن با دوران ظهور و حکومت جهانی منجی آخرالزمان را بیان می‌کند.
برنامه «راه و بیراه» کاری از گروه اندیشه و حکمت به سردبیری و تهیه کنندگی مسعود الماسی و اجرای کارشناسی حسن حیدرزاده روزهای سه شنبه از ساعت 16:30 از رادیو معارف تقدیم شنوندگان فرهیخته می‌شود.
علاقمندان به این مباحث می‌توانند قسمت‌های پخش شده این برنامه را از صفحه اختصاصی برنامه «راه و بیراه» در سایت رادیو معارف دریافت کنند./907/د102/ی
ارسال نظرات