۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۷۹۶۰۵

افزایش گرایش به اسلام در شهر پیتسبورگ آمریکا

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه خبری از افزایش گرایش به اسلام در شهر پیستبورگ آمریکا خبر داد و اعلام کرد که تعداد تازه‎مسلمانان در این شهر رو به افزایش است.
تازه مسلمانان شهر پيتسبورگ آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری "On Islam" از افزایش تعداد تازه مسلمانان در شهر پیتسبورگ آمریکا خبر داد و نوشت: تعداد زیادی از شهروندان پیتسبورگ از ادیان و فرهنگ های مختلف در سالیان اخیر مسلمان شده و تعداد آنان رو به فزونی است.
 
شری اسنو، آمریکایی تازه مسلمان شده که نام پس از مسلمان شدن نام صفیه را برای خود انتخاب کرده می گوید: خیلی طول نکشید که فهمیدم اسلام آن چیزی که قبلا در مورد آن فکر می کردم نیست. زمانی که آشنایی بیشتری با اسلام پیدا کردم، فهمیدم که اسلام با اعتقاداتی که من در مورد خدا دارم تناسب بیشتری دارد.
 
وی افزود: من در یک خانواده کاتولیک برزگ شدم که در آن اعتقاد به تثلیث وجود داشت. زمانی که متوجه شدم مسلمانان به خدای واحد اعتقاد دارند به این دین علاقه بیشتری پیدا کردم.
 
همسر صفیه نیز به همراه وی مسلمان شده و نام ابراهیم را برای خود انتخاب کرد.
 
پاتریک بوون متخصص در مطالعات اسلام در آمریکا در دانشگاه دنور می گوید: شهر پیتسبورگ سابقه طولانی در مسلمان شدن غیرمسلمانان دارد.
 
وی افزود: در اواسط قرن بیستم میلادی مساجد زیادی از سوی مسلمانان آفریقایی آمریکایی در آمریکا ساخته شد و پیتسبورگ مرکز اصلی این اتفاقات بود. تمرکز اصلی تازه مسلمانان نیز در منطقه پنسیلوانیای غربی و اوهایوی شرقی بود.
 
آمار دقیقی از مسلمانان در ایالات متحده وجود ندارد اما کارشناسان تخمین می زنند که بین 6 تا 8 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند.
 
حدود 20 درصد از مسلمانان آمریکا را تازه مسلمانان و اشخاصی تشکیل می دهند که از ادیان دیگر به اسلام گرویده اند./990/ب902/د
ارسال نظرات