۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۷۹۷۷۵
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری:

نماز عید فطر در 18 شهر استان چهارمحال و بختیاری اقامه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: نماز عید فطر سال‎جاری به صورت متمرکز در 18شهر استان چهارمحال و بختیاری اقامه می‌شود.
دبير ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختياري
حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به اهمیت برگزاری نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: نماز عید فطر در امت اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی عید فطر را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان دانست و تصریح کرد: مسلمانان با حضور در نماز عید فطر وحدت، اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان می‌دهند.
 
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با بیان این که مسلمانان در طول یک ماه روزه‌داری از فرایض دینی و ارزشمند ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند، گفت: مسلمانان در طول این مدت بندگی و خلوص نیت خود را به خداوند متعال ثابت می‌کنند.
 
وی با تأکید بر این که اقامه نماز عید فطر شکرگزاری مسلمانان از خداوند را نشان می‌دهد، تصریح کرد: این شکرگزاری به علت توفیق یک ماه بندگی و عبادت است.
 
حجت الاسلام کریمی با بیان این که نماز عید فطر سالجاری به صورت متمرکز در 18 شهر و شهرستان استان اقامه می‌شود، افزود: نماز عید فطر به امامت ائمه جمعه در مصلای‌های نماز جمعه هر شهر اقامه می‌شود.
 
وی ادامه داد: در شهرهایی که از داشتن امام جمعه محروم هستند نماز عید فطر در مساجد جامع آن شهرها اقامه می‌شود.
 
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین در بیشتر مساجدی که برنامه‌های ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود نماز عید فطر نیز اقامه می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: نماز عید فطر شهرکرد به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر اقامه می‌شود.
 
حجت الاسلام کریمی ادامه داد: مسؤولان برگزاری نماز عید فطر قبل از اذان صبح در محل مصلی‌های اقامه نماز برای ارائه خدمات به نمازگزاران آماده هستند.
 
وی به موضوع جابه‌جایی نمازگزاران در روز عید فطر اشاره کرد و افزود: با سازمان اتوبوسرانی شهرکرد برای جابه‌جایی شهروندان هماهنگ شده است./9457/ت302/ب
ارسال نظرات