۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۷۹۹۷۴
پیام شیخ الازهر به مناسبت عید فطر:

امت اسلامی عید فطر را مناسبتی برای اتحاد و همبستگی قرار دهند

خبرگزاری رساـ شیخ الازهر در پیامی به مناسبت عید فطر در پیامی اعلام کرد: از خداوند می خواهم بار دیگر نعمت وحدت و همبستگی را بر مصر و مردم این کشور نازل کند، فتنه های ظاهری و غیر ظاهری را از مصر دور کند و حافظ مصر باشد و آن را از هر بدی و شرارت و عامل تفرقه حفظ کند.
احمد الطيب، شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب در پیامی به مناسبت فرار رسیدن عبد مبارک فطر ضمن تبریک عید فطر گفت: مردم مصر و امت اسلامی و عربی باید این عید را مناسبتی برای اتحاد و همبستگی قرار دهند.

وی افزود: من از همه مردم مصر و آن هایی که در میدان های مختلف تحصن کرده اند می خواهم هوشیار باشند، قبل از این که فرصت ها از بین برود بدانند که اگر می خواهند این کشتی را در مسیر پر پیچ و خطرناک هدایت کنند و به ساحل امن برسانند با یکه تازی و بدون توجه به گروه دیگر ممکن نیست و محال است گروه مشخصی بدون توجه به گروه دیگری نجات یابد.

شیخ الازهر خاطرنشان کرد: مردم مصر باید بدانند که هیچ گروهی نمی تواند از نعمت امنیت و ثبات در مجموعه ای که اختلاف بر آن حاکم است و فتنه ها آن را تهدید می کند برخوردار باشد، امنیتی اگر وجود داشته باشد برای همه خواهد بود و همچنین اگر ضرر و پشیمانی باشد برای همه است، ما عامل اصلی خسارت و زیان موجود هستیم.

وی تأکید کرد: مردم مصر باید سعه صبر داشته باشند، دین و کشور خود را در اولویت قرار دهند و در این روز عید با یکدیگر همکاری کنند و همدیگر را برادر بدانند.

الطیب اظهار داشت: الازهر هیچ شکی ندارد که مردم مصر می توانند بر مشکلات و بحران های موجود فایق آیند و از این مصیبتی که این کشور با آن دست به گریبان است رهایی یابند.

وی در پایان پیام خود تأکید کرد: مردم مصر باید همه درها را به روی دخالت خارجی ها در امور داخلی مصر ببندند. از خداوند می خواهم بار دیگر نعمت وحدت و همبستگی را بر مصر و مردم این کشور نازل کند، فتنه های ظاهری و غیر ظاهری را از مصر دور کند و حافظ مصر باشد و آن را از هر بدی و شرارت و عامل تفرقه حفظ کند./9456/ب902/ک

ارسال نظرات