۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۸۰۰۸۱
در چهارمحال و بختیاری؛

طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی، از 21 مرداد به مدت یک ماه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز عید فطر شهرکرد با بیان این که رستگاری انسان‌ها در بندگی خداوند است، اظهار کرد: عید فطر دعاهای مخصوص به خود دارد و از خدا میخواهیم که ما را رستگار بگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، افزود: برنامه‌های دینی و فرهنگی ارزشمند و بامحتوایی در ماه مبارک رمضان در استان برگزار شد و از دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه‌ها تشکر می‌کنم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به این که طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، از 21 مرداد در شهرکرد اجرایی خواهد شد، افزود: این طرح در قالب مجموعه برنامه‌های فرهنگی، پنج سال در شهر سامان و 14 سال در گلپایگان به اجرا درآمد که 19 جلد کتاب محصول ماندگار آن است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال نخستین اجرای این طرح در شهرکرد است و به حمد و فضل الهی، پس از فراهم آوردن بعضی زیرساخت‌ها، زمینه اجرای آن در استان فراهم آمده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در برنامه امسال، تقویت مبانی اعتقادی با رویکرد سبک زندگی اسلامی به مخاطبان عرضه می‌شود تا بسیاری از رفتارهای حاکم بر جامعه که با روش‌ها و دستورالعمل‌های اسلامی فاصله دارد، از میان خانواده‌ها رخت بربندد.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: از اساتید و دانشمندان کشوری برای حضور در استان دعوت به عمل آمده و حضور همه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار مختلف مردم استان باعث رونق این برنامه وزین فرهنگی خواهد شد.

وی با تشریح محور مباحث طرح تقویت مبانی اعتقادی با رویکرد سبک زندگی اسلامی در شهرکرد گفت: موضوعات؛ اخلاقی، سیاسی، حقوقی، اجتماعی و خانوادگی با حضور اندیشمندان مدعو مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر این اساس آیات اسلام آقایان سید احمد خاتمی، سید هاشم حسینی بوشهری، مرتضی مقتدایی و حجج اسلام آقایان؛ حسین دهنوی، علی ربانی گلپایگانی از دوشنبه 21 مرداد تا چهارشنبه بیستم شهریور، شبها در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به ایراد سخن می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: همچنین آقایان دکتر ناصر رفیعی، سید ابراهیم رئیسی، راشد یزدی، علی ثمری، محمد جواد حاج علی اکبری، حسن عرفان، حبیب الله فرحزاد، دکتر سید مهدی خاموشی و کاظم صدیقی در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد به ایراد سخن خواهند پرداخت.

امام جمعه شهرکرد ابراز داشت: آیت الله العظمی نوری همدانی از دیگر مهمانان ویژه استان در خلال برنامه‌های تقویت مبانی دینی و شبهه زدایی است.

وی با اشاره به ساعات برگزاری این برنامه در شهرکرد، اظهار کرد: این طرح روزها ساعت 17 در دانشگاه شهرکرد و شب‌ها همزمان با نماز مغرب و عشاء در مصلی امام خمینی(ره) برگزار میشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به اهدای یک دستگاه پخت نان سیار به حرم امام حسین(ع) از سوی مردم مؤمن این استان، گفت: تلاش ما بر این است تا با کمک و همراهی مردم این دستگاه که به مبلغ 200 میلیون تومان است را خریداری و به نام استان به حرم سید‌الشهدا اهدا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این مبلغ 50 میلیون تومان آن تأمین شده و امید میرود با  کمک مردم مابقی آن نیز تأمین شود./9457/پ202/ی

ارسال نظرات