۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۸۰۱۶۷

برپایی نمایشگاه «بسم الله» در روسیه

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه گروهی پوستر "بسم الله " در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو برپا شد.
نمايشگاه بسم الله در روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه گروهی پوستر"بسم الله " به مناسبت عید سعید فطر در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و با حضور جمعی از علاقمندان برپا شد.

 

در این مراسم "ابوذر براهیمی ترکمان"، رایزن فرهنگی ایران در مسکو در سخنانی با تشکر از حضور علاقمندان هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی در این برنامه ، برگزاری این نمایشگاه را در راستای معرفی نمونه هایی از فرهنگ و هنر ایران به جامعه هنری و فرهنگی روسیه دانست.

 

"گنادی آودیف"، ایران شناس روس در سخنان خود با تبریک عید فطر به همه مسلمانان به ویژه ایرانیان ، برگزاری نمایشگاهی با این عنوان و موضوع را اقدامی شایسته و متناسب با مناسبت زمانی دانست و اظهار امیدواری کرد که این آثار دریچه ای برای آشنایی بیشتر روس ها با فرهنگ ، تمدن و هنر ایران اسلامی باشد.

 

خانم" والریا کورووینا " که یکی از آثار خود را که مزین به بسم الله الرحمن الرحیم بود در این نمایشگاه به نمایش گذاشت، در سخنانی کوتاه ، با ابراز خشنودی از برگزاری این نمایشگاه ، تشکر خود از رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری برنامه هایی از این دست را اظهار کرد.

 

خانم" مارگاریتا کاراتیگینا"، معاون بین الملل کنسرواتوری مسکو ، هارمونی ، هماهنگی و آرامش بخشی را از ویژگی های خاص هنر ایرانی و اسلامی دانست که هم در موسیقی و هم در نقاشی ایرانی متجلی است.

 

نمایشگاه گروهی پوستر بسم الله با نمایش 25 اثر از فرهاد رحیم قراملکی ، داوود دلدار ، سعید داوری و سعید رحیمی اساتید برجسته گرافیک و طراحی ایرانی که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و گروه هنری بوف برگزار شده است، به مدت یک هفته در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو برپا و میزبان علاقمندان هنر و فرهنگ ایرانی خواهد بود./980/ب102/د

ارسال نظرات