۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۸۰۲۱۶
با حکم رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه؛

امام جمعه جدید شهرستان فاروج در خراسان شمالی منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امام جمعه جدید شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی منصوب شد.
حجت الاسلام قلي زاده امام جمعه فاروج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در حکم صادره از سوی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده را برای مدت سه سال به عنوان امام جمعه جدید شهرستان فاروج منصوب کرد. 
 
در واقع حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده به عنوان پنجمین امام جمعه فاروج از زمان تشکیل این شهرستان منصوب شده است.
 
در حکم انتصاب حجت الاسلام قلی زاده به عنوان امام جمعه جدید فاروج آمده است: جناب حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده ضمن تقدیر و تشکر از جناب حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده امام جمعه محترم سابق این شهرستان، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و تایید حضرات آقایان علما اعلام(ایدهم الله تعالی)، جنابعالی از طرف مقام معظم ولی فقیه؛ حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) به سمت امامت جمعه شهرستان فاروج به مدت سه سال منصوب می شوید.
 
این حکم در ادامه می افزاید: انشاء‌الله ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و به وحدت و همبستگی دعوت و از تفرقه و اختلاف بر حذر دارید.
 
در پایان این حکم آمده است: امید است روحانیان معظم، اهالی محترم و به خصوص ارگان ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته، همکاری های لازم رادر انجام هر چه باشکوه تر نماز جمعه در محل با جنابعالی داشته باشند.
 
گفتنی است، حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده؛ امام جمعه جدید فاروج متولد روستای ارکان از توابع شهر بجنورد با 45 سال سن تحصیلات حوزوی خود را از سال 1360 از مدرسه امام خمینی(ره) در بجنورد آغاز کرد و پس از حوزه علمیه فاروج در حوزه های علمیه مشهد تا سطح خارج را گذرانید.
 
وی همزمان با تحصیلات حوزوی به مدت پانزده ماه به عنوان بسیجی در دسته های رزمی تبلیغی و تخریب در جبهه های جنگ علیه رژیم متجاوز بعثی حضور داشت.
 
حجت الاسلام قلی زاده پیش از انتصاب به عنوان امام جمعه، در شهر کلات نادر استان خراسان رضوی، به مدت 10 سال به عنوان محقق و پژوهشگر و عضو مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پروژه های تاریخی خطه شمال خراسان و مشهد به تحقیق مشغول بود و در عین حال عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان نیز بود.
 
لازم به ذکر است، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده؛ امام جمعه سابق شهرستان فاروج اواسط تیر ماه به عنوان امام جمعه جدید مرکز شهرستان مانه و سملقان، جایگزین حجت الاسلام جواد طاهری شد./9314/پ202/ب
ارسال نظرات