۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۲۷۸

انتقاد شدید اسنودن پدر از سیستم قضایی حاکم بر آمریکا

خبرگزاری رساـ پدر ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا ویزای ورود به خاک روسیه را دریافت کرد و به زودی با پسرش دیدار می کند.
پدر ادوارد اسنودن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری بی بی سی فارسی گفت: پدر ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا ویزای ورود به خاک روسیه را دریافت کرد و به زودی با پسرش دیدار می کند.


لون اسنودن در گفتگو با شبکه آمریکایی ای. بی. سی، با انتقاد از نظام قضایی آمریکا گفت: اگر بدانم که نظام قضایی آمریکا عادلانه عمل می کند، به عنوان یک پدر، می خواهم که پسرم به خانه برگردد. از این نظر، وقتی بیانیه های صادر شده از سوی رهبران در کنگره را در نظر می گیریم، می بینیم که غیرمسؤلانه است و مغایر با نظام قضایی ماست. آنچه شاهدش بوده ام بیشتر یک تئاتر سیاسی بوده است. من از نشست خبری رئیس جمهور اوباما ناامید شدم. فکر می کنم او اینطور رفتار می کند برای اینکه می داند مردم از آنچه اطلاع دارند ناخرسندند.


گفتنی است ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در 10 مرداد، پس از هفته ها سرگردانی در سالن ترانزیت فرودگاه مسکو، پناهندگی موقت از روسیه را دریافت کرد. در پی آن مناسبات بین ایالات متحده آمریکا و روسیه به سردی گرایید تا جایی که باراک اوباما دیدار از پیش برنامه ریزی شده اش برای ماه سپتامبر با ولادیمیر پوتین در مسکو را لغو کرد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات