۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۰۳۰۳
رییس اداره اوقاف شهرستان سربیشه:

برگزاری مسابقات قرآنی به گسترش فرهنگ غنی قرآن در جامعه کمک می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه گفت: برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند یکی از راه‌های گسترش فرهنگ غنی قرآن کریم در جامعه و هم می‌تواند ایجاد انگیزه برای یادگیری قرآن و عمل به آن باشد.
قران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی سنجری، با بیان این که یکی از ابزارهای تبلیغی در صدر اسلام صدای زیبای قاریان بوده  است، گفت: باید با پرورش قاریان خوب قرآنی،  در راه تبلیغ معارف قرآن تلاش کنیم.
وی افزود: مفاهیم و دستورات قرآن و اهل بیت(ع) باید در زندگی اجتماعی و شخصی جوانان و نوجوانان و عامه مردم پیاده شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه با بیان این که قرآن طریق زندگى سعادتمندانه را آشکار مى سازد ابراز داشت: پیروان قرآن در اثر بصیرتى که دارند اعمالى که به نفع آنهاست را بر می گزینند و آنچه به ضرر و زیان آنهاست را ترک می کنند زیرا چنان چه روح تعلیمات در دل هاى آنها رسوخ کند و استقرار یابد در عقیده، افکار و رفتار آنان نیز ظهور خواهد کرد .
حجت الاسلام سنجری با بیان این که دل ها با یاد خدا آرام می گیرد و تلاوت قرآن آرامش روحی را نیز به همراه دارد و انسان را به سمت سعادتمندی و خوشبختی هدایت می کند، افزود: قرآن ما را در صراط مستقیم نگه داشته است زیرا که نفس اماره یک نیروی قوی در درون انسان او را به بدی ها دعوت می کند .
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه یکی از مهمترین ویژگی های قرآن را زبان عاطفه و تأثیرگذاری آن بر عواطف و احساسات دانست و ادامه داد: برای توسعه فرهنگ قرآنی در یک جامعه باید از معصومان(ع)، قاریان و حافظان برتر قرآن الگوبرداری کنیم، اما در این راستا هر کدام از افراد قرآنی به ‌صورت فردی پیش می‌روند و انسجام فکری در انجام فعالیت‌های قرآنی ندارند.
وی افزود: بقا و استمرار وحدت و همبستگی اجتماعی، در گرو حفظ الگوهایی است که موجب پیدایش آن شده است.
حجت الاسلام سنجری با اشاره به خصوصیت های ممتاز قرآن کریم گفت: قرآن مجید، شفاعت کننده است که شفاعتش  در روز قیامت پذیرفته می شود برهمین اساس شفاعت یکی از مهم ترین خصوصیات این کتاب آسمانی معرفی شده است.
وی با اشاره به این که با خواندن قرآن و عمل به دستورات آن می توانیم به شادی، لطافت و زندگی واقعی دست یابیم، افزود: باید توجه داشت که تنها اکتفا نمودن به خواندن و تلفظ کلمات قرانی بدون دقت در معانی آن هر چند ارزشمند است اما آن گونه که باید نمی تواند به عنوان درمانی موثر واقع شود، بلکه باید در خواندن آن و مهمتر از آن، عمل  کردن  به آن بسیار توجه داشت./9313/د102/پ
ارسال نظرات