۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۸۰۳۳۳
28 مردادماه؛

دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی ازبرگزاری دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه های علمیه استان از 28 مرداد ماه سالجاری برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: دوره اختبار و تثبیت حوزه های علمیه استان از 28 مرداد ماه سالجاری برای ورود به سال تحصیلی برای طلاب جدید که از طریق آزمون سراسری مدارس علمیه پذیرش نهایی شدند، برگزار می شود.


وی مدت اجرای این دوره را یک ماه عنوان و تصریح کرد: بعد از انجام مصاحبه های اختصاصی تعداد دویست نفر در مرحله نهایی برای ورود به حوزه های علمیه استان پذیرش شدند.


وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 600 نفر برای ورود به حوزه های علمیه استان در آزمون ورودی شرکت داشتند.


این مسؤول با بیان این که ده روز ابتدایی دوره اختبار و تثبیت دوره تهذیب است، خاطرنشان کرد: طلاب جدید در این دوره آموزش های مختلف تربیتی و اخلاقی که منابع مشخصی نیز برای آن تعریف شده است در حضور اساتید حوزه فرا می گیرند و در صورت موفقیت به مرحله بعدی دوره اختبار و تثبیت که مدت آن بیست روز است راه می یابند.


حجت الاسلام ارشاد با اشاره به این که این دوره در مدارس هشت گانه سراسر استان با توجه به ظرفیت پذیرش حوزه های شهرستانی اجرا می شود، آداب طلبگی و آداب اسلامی را از جمله منابع دوره ده روزه عنوان کرد که بیشتر مباحث محوری آن مربوط به مسائل تهذیبی و اخلاقی طلاب است.


وی یادآور شد: چنانجه طلبه های جدید پس از یک ماه فراگیری آموزش های مختلف در قالب دوره اختبار و تثبیت موفق به کسب امتیاز لازم شدند می توانند به مدارس علمیه استان جهت ادامه تحصیلات حوزوی راه یابند.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی همچنین از اعزام اساتید اخلاق برای بالابردن سطح کیفی کلاس های دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه های علمیه استان خبر داد و افزود: در نظر داریم تا در مدت اجرای این دوره از حضور دو نفر از اساتید شاخص اخلاق کشوری بهره مند شویم.


وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های اساتید بومی استان در اجرای دوره های آموزشی تصریح کرد: در اجرای این دوره برنامه ریزی های لازم برای حضور اساتید و مفسران برتر حوزوی همچون آیت الله سید علی اکبر قرشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام سلامتی، امام جمعه موقت ارومیه، حجت الاسلام حیدری زاد، امام جمعه نقده و حجت الاسلام قهرمانی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان انجام شده است.


حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: رویکرد معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان این است که از ظرفیت علمی و اخلاقی اساتید استان در تمامی ابعاد تهذیبی، اخلاقی، قرآنی و علمی برای ارتقای شاخص های حوزوی استفاده حداکثری شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات