۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۸۰۵۰۶
به دلیل درگیری خونین؛

درهای الازهر مصر بسته شد

خبرگزاری رسا ـ درهای مرکز اسلامی الازهر مصر به دلیل درگیری خونین میان حامیان محمد مرسی و نیروهای امنیتی تا اطلاع ثانوی بسته شد.
الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی الازهر مصر در واکنش به درگیری شدید میان تحصن کنندگان حامی محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده با نیروهای امنیتی این کشور، درهای این مرکز را بست.

 

الازهر مصر هدف از تعطیلی این مرکز و بسته شدن درهای آن را جلوگیری از ورود تحصن کنندگان به این مرکز و تبدیل آن به مکانی برای درگیری و نبرد میان مردم و نیروهای امنیتی توصیف کرد.

 

محمود شعیب، دبیرکل الازهر در این باره گفت: درهای الازهر امروز چهارشنبه و فردا و همچنین روزهای جمعه و شنبه بسته خواهد ماند و اگر جامعه در حالت تنش کنونی باقی بماند در روزهای آینده نیز درهای مرکز بسته باقی می ماند.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت از ساختمان الازهر بر عهده نیروهای امنیتی است، از لغو جلسه شورای عالی الازهر به دلیل حوادث کنونی خبر داد.

 

گفتنی است شیخ الازهر مصر نیز در پیامی بر لزوم حفظ آرامش همگانی تأکید کرد و خون ملت را نزد خداوند متعال دارای حرمت دانست.

 

در درگیری میان حامیان رییس جمهوری مخلوع مصر با نیروهای امنیتی در میدان الرابعه العدویه ده ها تن کشته و زخمی شدند./980/ب902/د

ارسال نظرات