۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۸۰۵۰۸
یکی از انقلابیان بحرینی در گفت‎وگو با رسا:

جنبش تمرد لرزه به اندام امریکا و انگلیس انداخته است

خبرگزاری رسا ـ یکی از زندانیان سابق انقلاب بحرین با محکوم کردن اقدام‎های خصمانه رژیم آل خلیفه گفت: واکنش سخت آل خلیفه به تظاهرات انقلابیان نشان می‎دهد که جنبش تمرد لرزه به اندام امریکا و انگلیس انداخته است.
جنبش تمرد بحرين تظاهرات در بحرين تظاهرات پرشکوه و تاريخي در بحرين

عبدالغنی خنجر از زندانیان زندان‌های آل خلیفه که ماه ها در حبس بود، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با توجه با آغاز مرحله اول نافرمانی مدنی در این کشور گفت: جنبش یا حرکت تمرد در کشور مصر پایه گذاری و به سراسر کشورهای عربی همانند بحرین انتقال پیدا کرد. ملت انقلابی بحرین 14 آگوست (23 مرداد) را اولین مرحله آغاز این تمرد دانست.


وی با اشاره به جنایت‎های نظام آل خلیفه در چند سال اخیر، بیان داشت: رژیم آل خلیفه از زمان آغاز انقلاب مسالمت آمیز ملت بحرین جنایت‎های بسیاری همانند یورش به منازل و همچنین قلع و قمع صدها جوان را در کارنامه سیاه خود به ثبت رسانده است.


این شخصیت انقلابی بحرین ادامه داد: این نظام منفور از حرکت‎های تمرد بحرین ترسیده و در نتیجه حالت دفاعی شدیدی به خود گرفته است به طوری که بسیاری از خیابان‎های مناطق مختلف این کشور همانند ستره، بلاد القدیم و اطراف میدان لؤلؤ را به وسیله سیم خاردار و مستقر کردن نیرو و ماشین‎های امنیتی بسته است. ممنوع کردن تظاهرات در سراسر این کشور یکی دیگر از اقدام‎های خصمانه رژیم آل خلیفه است.


وی از همراهی و حمایت خوب علما، شخصیت‎های سیاسی و مردم از جنبش تمرد خبر داد و خاطرنشان ساخت: اقدام‎های جنبش تمرد در 14 آگوست لرزه به اندام آمریکا و انگلیس در منطقه انداخته است.


خنجر، جنبش تمرد را حق و معیار آزادی دانست و اظهار داشت: تمرد حقیقی موجب سرنگونی نظام ظالم آل خلیفه خواهد شد. این جنبش نیز هیچ‎گاه خواهان کشته شدن ملت انقلابی بحرین نیست بنابراین مطابق دستور عمل‎های این جنبش باید حرکت کرد.


این انقلابی بحرینی در ادامه به خواسته‎های ملت بحرین طی تظاهرات‎های مسالمت آمیز اخیر اشاره کرد و بیان داشت: اصلاحات، انتخابات آزاد، سرنگونی نظام حاکم به ویژه شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر بحرین را از جمله خواسته‎های ملت بحرین است. جوانان بحرینی به دلیل عدم وجود تضمین برای اصلاحات هیچگاه فرصت را برای آن به نظام آل خلیفه نمی‌‎دهد.


وی اشک‎های جاری، مسجد‎های تخریب، یورش به منازل، کشتار ملت، شکنجه و قلع و قمع ملت مظلوم بحرین را از جمله دلایل سلب اطمینان مردم نسبت به نظام آل خلیفه دانست و تاکید کرد که رژیم آل خلیفه به دست جوانان این کشور رفتنی است.


خنجر تاکید کرد که نظام آل خلیفه توانایی تغییرات ریشه‌‎ا‎ی را ندارد و عنوان کرد: وابستگی به کشورهای خلیج و گوش به فرمان آنان بودن، تسلط کشورهای استکباری همانند آمریکا بر بحرین موجب عدم تغییرات ریشه‎ای در این کشور و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس است.


وی نوشتن قانون مدنی جدید به دست ملت انقلابی را یکی از برنامه‎های آینده انقلاب این کشور برشمرد و گفت: انقلابیان در آینده نیز از ادامه انقلاب خسته نخواهند شد و تا تحقق همه اهداف خود همانند خاری در چشم نظام آل خلیفه هستند./994/ب911/ک

ارسال نظرات