۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۰۵۳۳

نرم‎افزار تعیین قبله در هواپیما ویژه گوشی‎های آیفون طراحی شد

خبرگزاری رسا ـ متخصصان علوم رایانه‎ای نرم‎افزار تعیین قبله در هواپیما ویژه گوشی‎های آیفون طراحی کردند.
نرم افزار تعيين قبله در هواپيما ويژه گوشي هاي آيفون

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "سفیر نیوز"، یک شرکت رایانه ای سنگاپوری نرم افزاری ویژه گوشی های آیفون طراحی کرده است که به مسلمانان کمک می کند که در هنگام سفر با هواپیما به تعیین قبله بپردازند.


این نرم افزار Crescent Trips نام داشته و به کاربران مسلمان کمک می کند که اوقات شرعی و جهت قبله را در هنگام سفرهای هوایی تشخیص دهند. 


نرم افزار محاسبه کننده اوقات شرعی که Crescent Trips از آن استفاده می کند بر مبنای سال هجری گذشته تنظیم شده و علاقه مندان می توانند آن را از وب سایت این نرم افزار نیز دانلود کنند.

 
فاضل بهاردین، مدیر شرکت رایانه ای که این نرم افزار را طراحی کرده است می گوید: کافی است که مسافران مسلمان جزئیات پرواز خود را در Crescent Trips وارد کنند تا این نرم افزار ضمن یادآوری فرارسیدن اوقات شرعی نمازهای واجب، مسیر قبله را نیز به آنان نشان دهد.


از دیگر قابلیت های این نرم افزار نشان دادن مکان نمازخانه های موجود در مسیر مسافرت و موجود بودن غذای حلال در فرودگاه های مختلف است. 


نرم افزار Crescent Trips برای گوشی های آیفون و آیپد به طور رایگان و از سایت Crescentrating که هر ساله بهترین مکان های توریستی حلال ویژه مسلمانان را منتشر می کند قابل دریافت است./990/ب902/د

ارسال نظرات