۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۰۵۵۵

ساخت هزاران واحد مسکونی غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

خبرگزاری رسا ـ وزیر خانه سازی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هزاران خانه در سال‎های آینده در سرزمین‎های اشغالی احداث می‎کند.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، یوری آریل، وزیر خانه‌سازی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت: ما در سال آینده هزاران خانه در یهودیه و سامریه (کرانه باختری) احداث خواهیم کرد. هیچ کس نمی‌تواند به ما دیکته کند که کجا ساخت و ساز کنیم.

 

جان کری روز سه‌شنبه گفته بود که همه شهرک‌های صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین، نامشروع هستند.

 

وی در ادامه افزود: به من اجازه دهید که این مساله را به طور کامل روشن کنیم. با تمام احترامی که برای همه شهرک‌نشینان قائل هستم، باید بگویم که همه این شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی است.

 

در ساعات اولیه روز سه‌شنبه، رژیم تل‌آویو احداث 942 واحد مسکونی در مناطق اشغالی قدس شرقی را تصویب کرد. رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد حدود 1200 واحد مسکونی غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین احداث کند.

 

این اقدام از سوی رژیم تل‌آویو و در حالی اتخاذ شد که رژیم تل‌آویو و مقامات فلسطین برای از سرگیری دور جدید مذاکرات آماده می‌شوند.

 

جین پسیکی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا هفته گذشته گفت که مذاکرات میان رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، در 14 اوت در قدس از سرگرفته می‌شود.

 

نمایندگان اسرائیل غاصب و تشکیلات خودگردان فلسطین، در ماه گذشته در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار، اولین مذاکرات مستقیم طی سه سال گذشته بود.

 

آخرین دور مذاکرات رژیم صهیونیستی و فلسطین به دلیل مخالفت اسرائیل با توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی در سپتامبر 2010 متوقف شد.

 

بیش از نیم میلیون صهیونیستی در بیش از 120 شهرک غیرقانونی در مناطق اشغالی فلسطین از جمله کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند.

 

سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان، این شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی می‌دانند به این دلیل که این شهرک‌ها در مناطق اشغال شده از سوی رژیم  اشغالگر در سال 1967 ساخته شده است و براساس کنوانسیون ژنو، هرگونه ساخت و سازی در مناطق اشغال شده ممنوع است./982/ب103/د

ارسال نظرات