۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۸۰۶۱۸
آیت الله آل‌هاشم:

تخریب اماکن مقدس جنایت همیشگی وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای تبریز با اشاره به حادثه ناگوار تخریب بقیع گفت: تخریب مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) در گذشته و تخریب آثار تاریخی و باستانی مسجد الحرام در دوران کنونی از دیگر اقدامات خصمانه و نشأت گرفته از تفکر سخیف وهابیت بوده است.
قبرستان بقيع

آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع از سوی فرقه ضاله وهابیت تکفیری ترتیب یافت، اظهار داشت: غربت و مظلومیت قبور ائمه بقیع دل هر انسان آزاده‌ای را می آزارد، غربتی که پس از گذشت سال‌ها هنوز ادامه دارد.


وی با بیان این‌که هشتم شوال تنها نمونه‌ای از جنایات وهابیت در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: تخریب مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) در گذشته و تخریب آثار تاریخی و باستانی مسجد الحرام در دوران کنونی از دیگر اقدامات خصمانه و نشأت گرفته از تفکر سخیف وهابیت بوده است.


آیت الله آل‌هاشم با بیان این که بی‌احترامی و هتک حرمت به مرقد بزرگان دین امری مخالف با آموزه های دینی و قرآنی است، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ اقدام وهابیت در تخریب قبور ائمه اطهار و هتک حرمت مزار صحابه پیامبر در سال‌های گذشته در راستای اهداف خصمانه رژیم صهیونیستی و دنیای کفر و نشأت گرفته از تفکرات التقاطی و افراطی فرقه های وابسته به استکبار است.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که تفکر وهابیت برپایه اندیشه های شکننده در برابر منطق شیعه و بر اساس وهم و گمان بنا نهاده شده است، گفت: اهل سنت همواره از فرقه ضاله وهابیت اعلام برائت کرده و مخالف تفکرات ضددینی و انحراف این گروهک کفر و نفاق در منطقه است.


این عالم برجسته آذربایجان یکی از برنامه های وهابیت را بدنام کردن اسلام نزد پیروان سایر ادیان الهی برشمرد و گفت: وهابیت زاده نامشروع استکبار و فرزند ناخلف صهیونیسم است، چراکه تمامی مواضع و فتاوای به ظاهر علمای وهابی در جهت منافع دشمنان اسلام است.


آیت الله آل هاشم با اشاره به جنایات وهابیت در سایر ممالک اسلامی به ویژه عراق، لبنان و بحرین تصریح کرد: جنایات وهابیت هنوز پس از گذشت سال ها از واقعه هشتم شوال، تمام نشده و امروز شاهد کشتار شیعیان مظلوم در برخی کشورهای اسلامی هستیم، امروز وهابیت استخوانی بر گلوی جهان اسلام شده است.


وی هشتم شوال را اوج بی منطقی، حماقت و اعتقادات افراطی فرقه ضاله وهابیت دانست و با اشاره به توصیه یکی از مراجع عظام تقلید مبنی بر عزاداری عموم امت اسلامی در سالروز این حادثه تلخ گفت: به‌حق اگر شیعه در این روز خون گریه کند، جا دارد، چراکه هنوز این غده سرطانی بزرگترین مانع تحقق وحدت امت اسلامی است./935/ت302/ب

ارسال نظرات