۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۸۰۶۴۵

سازنده فیلم موهن به پیامبر در آمریکا آزاد می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رسانه‎های خبری از آزادی قریب‎الوقوع کارگردان فیلم اهانت‎کننده به پیامبر اسلام (ص) که سال گذشته در آمریکا به نمایش درآمده و خشم مسلمانان سراسر دنیا را به همراه داشت خبر دادند.
کارگردان فيلم موهن
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری سفیر نیوز، مقامات آمریکایی اعلام کردند که نیکولا بیسلی ناکولا، کارگردان فیلم موهن "بیگناهی مسلمانان" که سال گذشته در آمریکا به نمایش درآمده و خشم مسلمانان سراسر دنیا را برانگیخت به زودی آزاد خواهد شد.
 
این کارگردان آمریکایی که اصالتی مصری داشته و نام اصلی وی مارک بیسلی یوسف است در هفته های گذشته در یک مکان مخفی بازداشت بوده و به گفته یکی از سخنگویان دستگاه قضایی فدرال آمریکا در روز 26 ماه سپتامبر میلادی آزاد خواهد شد.
 
وی در نوامبر سال 2012 میلادی به جرم زیر پا گذاشتن شرایط آزادی موقت خود در جریان ساخت فیلم موهن به یک سال زندان محکوم شد.
 
این کارگردان اسلام ستیز 56 ساله برای اولین بار به جرم تخلفات مالی و کلاهبرداری بانکی در سال 2010 میلادی در کالیفرنیا بازداشت شده و به طور مشروط آزاد شده بود.  
 
پاملا جلر و کشیش اسلام ستیز آمریکایی تری جونز از جمله حامیان مالی این فیلم بودند.
 
شرکت رایانه ای گوگل با درخواست های بی شمار مسلمانان مخالفت کرده و حاضر به حذف این فیلم از سایت یوتیوب نشد و به همین دلیل بسیاری از کشورهای اسلامی مانند مصر، لیبی، عربستان سعودی و اندونزی سایت یوتیوب را برای کاربران خود فیلتر کردند./990/ب903/د
ارسال نظرات